tar en till på en av dom dominanta pojkarna.
Besök på African sea import
Kollaps
X
-
Passenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.Leleupi -
Nästa sändning
Kommer i senare delen av Mars o då med en hel del rare tanganyika. Följande gäller!
Tro. Red Belly
Pet. ikola Golden OB
Pet. Katumbi Point
Tro. Brichardi Katonga
Pet. SP Red
Då blir det spännande som då jag har tanganyika som favoritsjö/firrarKommentar
-
-
Fire Fish
det går en tjusig odlingsgrupp med Fire fish på asi också, för den som gillar att få svättsblänk i ögonen. och lite småttingar .Passenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
tar en Murago bild jag med, men dom va tydligen rädd för migPassenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
Kan ni inte ta en titt i artregistret för dessa arter och fångstplatser och se om det saknas bilder? Det vore verkligen toppen.
Och i så fall lägga in dem via artregtävlingsformuläret? Då får vi automatiskt rätt filnamn samt koppling till rätt art/plats.
Vi vill ha dessa bilder gör varje art:
Huvudbild
Hane
Hona
Yngel, eller föräldrar med yngel eller ungdjur
Tre extrabilder:
* Närbild
* Par eller lek
* Något annat intressant för arten.
För art på viss fångstplats vill vi ha dessa bilder:
Huvudbild
Hane
Hona
Yngel, föräldrar med yngel eller ungdjurKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
En otrolig tråd,den skapar mängder med vill ha begär Kommer alla bilder från ASI?Kommentar
-
Kommentar
-
-
Fina bilder ni lägger in i denna tråd, ni borde få bra priser av Niclas o Johanna Man blir lite sugen på att handla fisk av dom. Ska nog be Elin fixa hem ngt fint till mig (sambon jobbar på Djurmagazinet i Södertälje). Fint= cool Petrochromis.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Vilken
petrochromis vill du då ha? De flesta är ju coola menar jag
Kommentar
-
Ja, får väl vänta och se hur bilderna ser ut Ni är ju några som far dit med kameran när det kommit in ngt nytt. Sen är det bara att studera bilderna och be Elin beställa hemMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
ja är det vf du skall ha så ligger ju ASI bra till, fast dom har odlat också, men du vill väll hA stora firrar?
Och som du kan läsa så kommer det hem fina o dyra pertochromis i slutet av mars Några rlda kanske? Eller Pet. ikola golden OB....Elle troffar, en låda red belly skulle nog sitta som en smäck
Så berätta nu vad du funderar på, för funderar på någon variant gör du
Själv börjar jag uppskatta Longola, men jag har ej sett dem live än, bara bild å filmer på dem. Ser dock väldigt läckra ut..
Kommentar
-
ja är det vf du skall ha så ligger ju ASI bra till, fast dom har odlat också, men du vill väll hA stora firrar?
Och som du kan läsa så kommer det hem fina o dyra pertochromis i slutet av mars Några rlda kanske? Eller Pet. ikola golden OB....Elle troffar, en låda red belly skulle nog sitta som en smäck
Så berätta nu vad du funderar på, för funderar på någon variant gör du
Själv börjar jag uppskatta Longola, men jag har ej sett dem live än, bara bild å filmer på dem. Ser dock väldigt läckra ut..Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
ja
Att se dessa stora rödingar simma med andra petros ger då mig en speicell känsla. Dom ser betydligt lugnare ut och tillför ju röd färg som det inte finns så mycket av bland övriga petrochromis.
Nu är ju jag åxå lycklig ägare av 6st yngel som Pontus frambringat, Eller ja hans bulu hona ska jag väll skriva kanske Känns kanon då dessa är svåra och dyra att få tag på. Så nu får jag fundera vidare på vad jag ska ha mer för petrochromis än Nsumbu å röding...
Kommentar
Kommentar