Fisk/djurmarknaden i Guangzhou
Kollaps
X
-
-
Hade jag vetat om den här marknaden när jag var förbi där ett par gånger för några år sen så hade man väl inte lämnat Guangzhou. Sitter här och dreglar, du lyckliga man!1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vattenKommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Det finns ett antal butiker som säljer saltvattensfisk och invånare. I en av butikerna simmade dessa tre rockor som jag tror är Bat rays (Myliobatis californica). Helt fantastiska djur men samtidigt lite sorgligt att se på ett sådant ställe. Jag fick inte ta några bilder och blev bryskt stoppad. Tog några på avstånd istället.
MickeKommentar
-
Det är verkligen skitskoj att åka dit. Man får gå runt helt ostörd och titta och plåta. Ibland viftar dom bort kameran och det får man respektera. Synd bara att det är svårt att få med sig allt man vill köpa hem. Men samtidigt är det också befriande på ett sätt - eftersom det inte går att handla så mycket så släpper man det och bara samlar intryck istället.MickeKommentar
-
-
Keramikgrottorna till vänster kostar från 5-10 kronor styck och LED-ramperna ovanför från 100:- och uppåt beroende på storlek och funktion
Här är fler LED-ramper, den kortaste (60cm) kostade 95:-
och finns nu hemma hos mig! Ska byta kontakt sen blir det test. Fullt nedsänkbar, fästes med sugproppar och har 4 olika färger på ljuset. Under den ligger det andra fyndet, en 1600l cirkulationspump som kostade 65:-. Dom andra pumparna jag har köpt i Kina har funkat bra men det är alltid en chansning.
MickeKommentar
Kommentar