If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Riktigt intressant att se alla foto. måste ha varit en jäkla upplevelse att se allt detta!
Kul du delar med dig.
Tack, det är väldigt roligt att gå runt och titta. Problemet är bara att det är så väldigt stort och man hinner nästan inte med på några timmar. Sidan om djurmarknaden finns det både en möbelmarknad och en trädgårdsmarknad och där har jag ännu inte hunnit titta ordentligt. Närliggande fiskeprylsmarknaden börjar jag få koll på. Där går det att göra ordentliga klipp, som också går att ta med sig hem. Fiskerullar är väldigt prisvärt och många av fiskeutrustningsfabrikerna ligger i Guangdong, bl a Okuma. En shysst Okuma haspelrulle av XXL-modell kostar 350:-, kinesisk variant av den samma, under 200:-. Japanska rullar kostar ungefär 60-70% av vad dom kostar här hemma.
Blandade rullar på "rea" utanför en fiskebutik, rullarna på bordet kostar mellan 35 - 100:-/st och är av helt ok kvalité.
vilket kaos o skitmycket coola akvarier o fiskar
man underskattar gärna dessa människors kunskap, men ska man ha så många dyra fiskar o extremt mycket billig fisk (såg för övrigt inga alger) tror jag inte att det dör särskillt många för då tjänar dom inga pengar
tror faktiskt dessa människor sitter inne med otrolig kunskap
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Ciklider är inte så vanliga, speciellt inte afrikanska. Har t ex inte sett några palettciklider på marknaden. I tisdags hittade jag en butik med lite Malawi och Tangyanika ciklider. Intressant att se och priserna var ganska höga i förhållande till vad allting annat kostar. Man ser på akvarierna vad fiskarna kostar. Men vilka som kostar vad... något svårare.
[ATTACH]33444[/ATTACH]
[ATTACH]33445[/ATTACH]
[ATTACH]33446[/ATTACH]
[ATTACH]33447[/ATTACH]
Denna Aulonocara kostade 400:-
[ATTACH]33448[/ATTACH]
[ATTACH]33449[/ATTACH]
[ATTACH]33450[/ATTACH]
[ATTACH]33451[/ATTACH]
ID på vad vi ser? A. calvus eller comp. och någon leptosoma kan jag se.
vilket kaos o skitmycket coola akvarier o fiskar
man underskattar gärna dessa människors kunskap, men ska man ha så många dyra fiskar o extremt mycket billig fisk (såg för övrigt inga alger) tror jag inte att det dör särskillt många för då tjänar dom inga pengar
tror faktiskt dessa människor sitter inne med otrolig kunskap
Kul att ni uppskattar den!
Ligger väldigt mycket i det du säger, klokt skrivet. Det är väldigt fräscha fiskar och baljorna är näst intill totalt algfria, mycket rena till och med.
Många butiker som hade filtermattor, filtermakaroner, biobollar och annat filtermaterial i butiken från golv till tak. Dom obligatoriska ancistrusarna lyser närmast totalt med sin frånvaro, såg bara två albinoancistrus i "afrikaciklid-butiken". Plecostomus sp. och gibbicepsmalar i mängder dock.
Tror att om du gör ett enklare föredrag om denna resa skulle det vara mycket uppskattat
jag har en bra lokal i stockholm säg till så fixar vi ett coolt möte i Barkarby
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
Nu ska vi se, inlägg 27 och 28 innehåller mycket riktigt Arapaimor som du sa, Jarnis.
Inlägg 33;
Bild nr 1. Megalops atlanticus (Tarpoon) ihop med NTT, Northern Thai Tiger, D. Umdecimradiatus.
Bild nr 2. Ery Ery som redan beskrivet
Bild nr 3. Inte hundra, men inbillar mig att det är en australiensisk lungfisk. CITES klassade också om jag minns rätt.
Inlägg 36:
Hydrolycus Armatus, kroppsformen tyder på en Armatus och inte Scomberoides.
Inlägg 51 innehåller bilder på Florida eller Spotted gars och ingen Alligator bengädda.
Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
Pratade med Dick Au han sa att Asiater gillar deformerade djur så dessa har hög status
Tror att om du gör ett enklare föredrag om denna resa skulle det vara mycket uppskattat
jag har en bra lokal i stockholm säg till så fixar vi ett coolt möte i Barkarby
Hehe, tjaa - varför inte... Men jag är ingen fena på att berätta om de olika fiskarna. Åker dit igen i april och kommer nog att plocka med mig systemkameran då. Skulle vilja ha lite bättre kvalitét på bilderna, speciellt om dom ska visas på storskärm.
Hehe, tjaa - varför inte... Men jag är ingen fena på att berätta om de olika fiskarna. Åker dit igen i april och kommer nog att plocka med mig systemkameran då. Skulle vilja ha lite bättre kvalitét på bilderna, speciellt om dom ska visas på storskärm.
Fan vi har bara en liten skärm
säg ett datum
kaffe bulle kaka ev öl
vi tar en entre på 50 spänn till dig o självkostnad för förtäring ?
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
Nu ska vi se, inlägg 27 och 28 innehåller mycket riktigt Arapaimor som du sa, Jarnis.
Inlägg 33;
Bild nr 1. Megalops atlanticus (Tarpoon) ihop med NTT, Northern Thai Tiger, D. Umdecimradiatus.
Bild nr 2. Ery Ery som redan beskrivet
Bild nr 3. Inte hundra, men inbillar mig att det är en australiensisk lungfisk. CITES klassade också om jag minns rätt.
Inlägg 36:
Hydrolycus Armatus, kroppsformen tyder på en Armatus och inte Scomberoides.
Inlägg 51 innehåller bilder på Florida eller Spotted gars och ingen Alligator bengädda.
Kommentar