Våren

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • October 2002
    • 601

Våren

Kunde det inte vara på sin plats att vi glädjer varandra med lite trevliga vårbilder. Jag har nu återvänt från de döda (efter Malawiresa och en underbar dag 18/4 2011) och tänker vara med Er ett tag till.

Blåsippor, rabarber och gullviva i trädgården. Vår katt Signe som likt en hund följde mig när jag fotade i trädgården. Vårystert sto, Malva, med min dotter Karin på ryggen.
    Senast redigerad av Lars Andersson; 18 April 2011, 22:06. Anledning: Kommatering
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4
  • Gäst

Ursprungligen postat av Lars Andersson
    Kunde det inte vara på sin plats att vi glädjer varandra med lite trevliga vårbilder.
    Bra initiativ!
    Ja, nu våras det...

Mvh/Andreas.

Kommentar

• Suma
      Användare
      • January 2011
      • 606

Ja Våren är här.Den här bilden är inte en reminder om fönsterputs ( jag säger att jag kalkar rutorna ) utan knopparna på silverpelaren Cleisitocactus Straussi, vilken efter typ 25år i min ägo är till att blomma....
      -------------------
      Mats

Kommentar

• Norrland
        Användare
        • December 2009
        • 557

Ursprungligen postat av A C-son
        Bra initiativ!
        Ja, nu våras det...

Mvh/Andreas.
        Dom där krabaterna saknar jag. Ingen skorsten är komplett utan ett par hundmat-tjuvar.
        Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Norrland
          Dom där krabaterna saknar jag. Ingen skorsten är komplett utan ett par hundmat-tjuvar.
          Jo, precis, hehe!
          Sen att ett häckande par vid en skorsten ses som ett säkert vårtecken tror jag är djupt rotat i folksjälen...

Ursprungligen postat av Suma
          Ja Våren är här.Den här bilden är inte en reminder om fönsterputs ( jag säger att jag kalkar rutorna ) utan knopparna på silverpelaren Cleisitocactus Straussi, vilken efter typ 25år i min ägo är till att blomma....
          En del kaktusar är riktigt intressanta... Kan få för sig att börja "leva" efter ett halvt sekel eller så...

Mvh/Andreas.

Kommentar

• Wilhelm
            Användare
            • April 2002
            • 9122

Bäst att åka båt på land!
            mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

lite påskblomster
              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• tege
                Användare
                • February 2005
                • 2753

På morgonens promenad låg den här ungdomliga krabaten på vägen och solade, tog några bilder sen gav vi den lift till diket då det kom bilar.(hoppas det blev rätt dike bara)
                https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

Bra bild på snygg orm i snygg pos. Detta med ormar har jag förstått att man inte ens får flytta dem ens en meter, ej ens röra dem.

Förra året såg vi en liten orm som tagit en groda som var 8cm lång och den hade mäkta problem att svälja den.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• tege
                    Användare
                    • February 2005
                    • 2753

Tack DaRe, vem orkar hålla reda på alla tokiga regler man hittar på, sunt förnuft måste få råda ibland.

Kommentar

• DaRe
                      NCS Medlem
                      • September 2009
                      • 22830

Håller med.

Jag flyttade en orm som kom krälandes på en badstrand utanför västerås mitt bland folk. Det visste inte var den skulle ta vägen.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

Lite vårbilder från idag.

Bergskörsbär överflödigt med vackra blommor om våren och gnistrande röda blad om hösten.
                        Magnolia Leonard Messel, en av de tidigast stjärnmagnoliororna börjar vakna
                        Hängsälj med sina puffar som humlorna älskar
                        Blodormhassel håller på att få blad
                        Lådbygge med hallonbuskplantering, det är skönt att jobba när vädret är som under påskhelgen.

///David

Kommentar

• HåE
                          Användare
                          • September 2007
                          • 1525

Våren har även kommit till Timrå. Trodde ett tag att vi skulle ha snö fram till midsommar. Dom sista isflaken i nedre delen av indalsälven för några dagar sedan.
                          När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• tege
                            Användare
                            • February 2005
                            • 2753

Ursprungligen postat av HåE
                            Våren har även kommit till Timrå. Trodde ett tag att vi skulle ha snö fram till midsommar. Dom sista isflaken i nedre delen av indalsälven för några dagar sedan.

Oj har ni isflak kvar där uppe? ser ut som bilden är innan bergeforsens kraftverk eller är det nere i deltat?

Kommentar

Arbetssätt...