If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej hittar inget inlägg om denna art, någon med erfarenhet?
Tycker den skulle kunna vara bra sällskap till tex Eldbuk.
Går den att handla i Sverige?
Hej
Den bör funka finfint med eldbuk och den är om inte vanlig inte ovanlig.
Det finns massor av inlägg. Använd sökfunktionen i den blå gardinen. Firren hette förut Herotilapia multispinosa vilket får ses som dess klassiska namn.
Hej hittar inget inlägg om denna art, någon med erfarenhet?
Tycker den skulle kunna vara bra sällskap till tex Eldbuk.
Går den att handla i Sverige?
Den finns definitivt i Sverige. Jag med flera här på forumet håller den i våra kar. Jag har varianten med orangea ögon. Kolla CA-trådarna (där finns det bilder). Jag har även för mig att det finns en ganska modern tråd (du kanske kan söka på multispinosa istället för multispinosus).
Jag håller multispinosor med eliottin och det fungerar jättebra (så eldbukar blir säkert bra sällskap). Cryptoherosarter har också liknande temperament.
Jättefin multispinosa! Det var längesedan jag såg den "vanliga" varianten (den som inte har orangea ögon) i handeln. Jättefint exemplar som sagt! Bara att konvertera det andra karet med till CA, så har du två intressanta kar
Jättefin multispinosa! Det var längesedan jag såg den "vanliga" varianten (den som inte har orangea ögon) i handeln. Jättefint exemplar som sagt! Bara att konvertera det andra karet med till CA, så har du två intressanta kar
/Jocke
HEHE håller med! Det blir lätt att man fastnar i Ca-träsket!
Kommentar