If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag såg ett TV-program igår om bl.a den. Det handlade om Kongofloden och dess enorma artrika mångfald. De spekulerade om att den levde på djupt vatten, floden var tydligen 200 meter (!) djup på sina ställen, de hade bara hittat döda fiskar och trodde fisken dog då den kom upp till ytan pga "dykarsjuka".
Jag såg ett TV-program igår om bl.a den. Det handlade om Kongofloden och dess enorma artrika mångfald. De spekulerade om att den levde på djupt vatten, floden var tydligen 200 meter (!) djup på sina ställen, de hade bara hittat döda fiskar och trodde fisken dog då den kom upp till ytan pga "dykarsjuka".
Det där programmet såg jag också för ett bra tag sedan, otroligt intressant! Bl.a. spekulerade de i hur alla de olika fiskarterna kunde leva på så små och starkt avgränsade områden i floden utan att blanda sig. Tror att de kom fram till att det nog berodde på både det stora djupet i floden och de starka strömmarna... (?)
Newbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Kommentar