Hepp, får se om tredje gången gillt för mig är tricket? Dock så är jag hoppfull eftersom det är med en ny hane som är större och dessutom har lekränder nästintill hela tiden. Lustig med den intervall jag fått på cirka 2-3 månader mellan lekarna och gruppen fungerar riktigt bra ihop, kul, numera är jag dock alltid skeptisk till frisimmande efter alla misslyckanden. Vi får se..
Cichlasoma cf Ornatum -> Det var gephyrum :)!
Kollaps
X
-
-
Har du skaffat fler? Nya?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Nej, skrev tidigare om att det blev tronskifte vid julleken då en subdominant hane avsatte den dominanta som inte haft tid att växa för att han hela tiden hade fullt upp med tjejerna och visa alla att han var "liten men tuff".
Nya "chefen" är en fin bit på cirka 25cm och med en bra början på vad som nog kommer bli en snygg puckel.. Hoppas att han skjuter skarpt nu
Har filmat hane nu också med lekdräkt, fattas bara dom där förbaskade små sakerna nuSA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Sv: Cichlasoma cf Ornatum -> Det var gephyrum !
Håller tummarnaKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Fattar ingenting.... Misslyckad lek igen, vad går snett????? Honan vaktar i typ tre dagar sen kommer hon fram och är dessutom rätt hunsad av övriga innevånare .. Har tre golden nuggets i karet som jag misstänker och som kommer gå bort rätt snart känner jag.SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Tråkigt att höra. Även om Golden nuggets anses vara vegetarianer har min nugget varit värst på att äta rom från mina jordätare när det begav sig.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Agghhhhh Afrika och Sydamerika i samma karBe careful when speaking. You create the world around you with your words.Kommentar
-
Vänta ser nu att det vara malen Golden nugget och inte cikliden GoldenBe careful when speaking. You create the world around you with your words.Kommentar
-
Hehe Japp så var det!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
då har jag precis efter myyyycket velande lagt upp mina 2 överblivna på MAFs auktion... tror inte det kommer vara jätteintresse för dem då de inte är vackraste fisken i världen när de är helt stressade... mitt huvudpar behåller jag nog ett tag till och ser om det blir något, annars ryker de också efter ett tag! Suget efter Satanopercor börjar bli rejält!Kommentar
-
Vilka hade du som är överblivna?
Ni farväl använda surfplatta och NCS appen för att visa fiskarna i bättre dager.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Skit också, för snabbt förändring mot kallare vatten?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Det är det enda jag kan tänka mig, men skumt ändå att den till synes starkaste fisken i karet drabbas,
Blev ändå förvånad över hur stor den var, hade tippat på max 15 inkl fenor.Kommentar
-
Kommentar