If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har fodrat mycket försiktigt (vis av egna erfarenheter, och på inrådan av Master Beast).
De har fått frusen artemia, flingfoder med hög växtandel samt annat flingfoder.
Pellets har jag inte vågat mig på än då det är ett väldigt kraftigt foder.
De var skygga i början (o vem är inte det när man kommer till en ny miljö) så jag stoppade i lite colombiatetror (tyckte det kunde vara lämpligt då de nu härstammar därifrån).
Nu är det full rusning mot mathålet så fort jag visar mig, de är värre än fruntimmer på klädrea.... (hade ju iofs varit trevlig om fruntimmerna hade betett sig likadant så fort jag visade mig)
Jag har fodrat mycket försiktigt (vis av egna erfarenheter, och på inrådan av Master Beast).
De har fått frusen artemia, flingfoder med hög växtandel samt annat flingfoder.
Pellets har jag inte vågat mig på än då det är ett väldigt kraftigt foder.
De var skygga i början (o vem är inte det när man kommer till en ny miljö) så jag stoppade i lite colombiatetror (tyckte det kunde vara lämpligt då de nu härstammar därifrån).
Nu är det full rusning mot mathålet så fort jag visar mig, de är värre än fruntimmer på klädrea.... (hade ju iofs varit trevlig om fruntimmerna hade betett sig likadant så fort jag visade mig)
Mina är sugna och börjar bli mer sugna men eftersom resan hit var lång och dom kom igår så antar jag det bara är lite rese-stress för jag tycker dom är lite lugnare idag. Har dock inte fått dom att äta mer än nån smula. Åker till butiken och inhandlar lite röda mygg och artemia och hoppas det gör tricket. Jag kör också på colombiatetror och tycker det fungerar fint.
Och för att klargöra hur jag vågade ha dom med robertsonihanen är att jag haft han med minst lika liten fisk förut och han kunde inte bry sig mindre (jag tror smeknamnet blir ferdinand) ..
Kommentar