Cichlasoma cf Ornatum -> Det var gephyrum :)!
Kollaps
X
-
-
-
Kommentar
-
Sorg! Kom hem från jobb precis och möttes av det här:
Min hane är död prick 20 cm hann han bli inkl stjärtfena. Känns jävligt tråkigt för tillfället men å andra sidan är jag sjukt nöjd med att ha följt allas uppmaning till att spara yngel. Så nu får vi hoppas att jag klarar av dem. Fältvecka med skolan mån-fre talar starkt emot men vi får seKommentar
-
Ajajaj been there... Svider nått fruktansvärt sånt där. Men det var ju en jäkla tur att du sparade en kull. Hur går det med dom och hur många stora är det kvar?SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Ynglena lever och växer sakta men säkert, har bara en hona kvar nu av de stora. Jävligt skum art det här, blir inte klok på de plötsliga dödsfallen.Kommentar
-
Ledsen att höra om din hanne Big_Sal, känns alltid tungt när det sker dödsfall, det måste vara en svår art att hålla vid liv länge i akvariumBe careful when speaking. You create the world around you with your words.Kommentar
-
-
En till som har fått lek på sina gephyrum nu, finns på tuben med tagg gephyrum. Hos mig så tror jag att det endast är 4 yngel kvar som lever. Jätteskygga och bottenorienterade svår att få att käka.Kommentar
-
Nån gång hoppas jag att arten kommer tillbaka.. Med lite tur sprids den kanskeSA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
De är extremt snarlika, men största hanen är mycket gulare i ett band längs ryggen än de jag hade tidigare som i mitt fall aldrig egentligen visade något gult, utom någon gång vid lek då de blev svart-gul-randiga.
Massa frågor i mitt huvud nu...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar