If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Tackar, jo dom har lekt i en konverterad modul. Finns inte mycket att visa förutom lekfärgen på honan nu (hanen verkar inte ha någon). Är helt i skuggan lekplatsen men hoppas dom får dom till frisimmande så kan jag visa upp lite klassiska svärmbilder.
Lite tråkigt att se hanen jobba sönder övriga innevånare men kan inte och vill inte röra nått nu.. Hoppas alla gömställen klarar de flesta
Tackar, jo dom har lekt i en konverterad modul. Finns inte mycket att visa förutom lekfärgen på honan nu (hanen verkar inte ha någon). Är helt i skuggan lekplatsen men hoppas dom får dom till frisimmande så kan jag visa upp lite klassiska svärmbilder.
Lite tråkigt att se hanen jobba sönder övriga innevånare men kan inte och vill inte röra nått nu.. Hoppas alla gömställen klarar de flesta
Det var som...
Stort grattis!
Var det någon av mina gamla som ingår i paret?
Det var som...
Stort grattis!
Var det någon av mina gamla som ingår i paret?
Exakt så, det var honan från dig som lekte. Det lustiga nu är att den största ornatumen (inte de lekande) som jag har som jag var stensäker på att det var en hane
helt plötsligt börjat uppvakta hanen.
Synd att du bor så långt borta för du hade just den honan till skänks här uppe som tack för hjälpen Rikard! En riktig Anna Nicole ornatum
Vidare om det är först i världen är jag kanske lite cynisk och misstänker att nån knäckt ornatumkoden innan och helt enkelt sålt sina yngel som f0. Men det är ju svårt att säga. Lite tomt är det nu när man bestigit sitt "ciklid Mount everest", liksom vad ska toppa det här ...?
Det sista spännande jag har kvar nu är att ta i alla fall de första yngelbilderna, har anlitat en akvarist här uppe med en bra kamera så ni slipper mina egna dassbilder hehe. Jag misstänker att de har samma tidcykel som festae i leken och dom bör kläckas idag eller imorgon? Och dom vaktar ännu så oddsen är bra!
Senast redigerad av Rivulatus; 24 August 2012, 17:03.
Ja, det blir ju lite problem med att hämta den honan.
Umeå ligger ju inte nästgårds Genarp om man säger så.
Jag får se vad det blir av mina småttingar, för eller senare så skall de väl bli stora de också.
Ser honan utan sin lekdräkt nu.. tror att mina försök att fota äggen etc blev för mycket stress.. Sorry for the commotion, såg dock äggen om nån undrar men ännu ingen lyckad lek
Jag vet och jag såg ju leken (och gör ett nytt försök). Inte första gången direkt ett par gör såhär, surt bara att dom avbröt så nära kläckning när jag vet att dom lagt
En av mina icke dominanta hannar låg nära döden igår. Var tvungen att avliva den. Han och hans brorsa har varit llite av strykfiskar men nu hade han riktigt kraftiga sår på sidan och det saknades i princip helt fjäll och han var slapp och slö.
Ja... Känns inte helt klockrent, jag har ju lite issues med pumpen i det akvariet. Trodde jag fått igång den men nu är den dödd igen. Jag har dock två cirkulationspumpar med filtermaterial i modulerna så det klarar sig, men det kan ha ställt till en del när jag drog igång pumpen efter förra stoppet, även om jag gjorde ren den och material så gott jag kunde så stank det skunk och möjligen blev det nitrit elände en period. Verkar fasta små gruskorn i impellern.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
En av mina icke dominanta hannar låg nära döden igår. Var tvungen att avliva den. Han och hans brorsa har varit llite av strykfiskar men nu hade han riktigt kraftiga sår på sidan och det saknades i princip helt fjäll och han var slapp och slö.
Ja... Känns inte helt klockrent, jag har ju lite issues med pumpen i det akvariet. Trodde jag fått igång den men nu är den dödd igen. Jag har dock två cirkulationspumpar med filtermaterial i modulerna så det klarar sig, men det kan ha ställt till en del när jag drog igång pumpen efter förra stoppet, även om jag gjorde ren den och material så gott jag kunde så stank det skunk och möjligen blev det nitrit elände en period. Verkar fasta små gruskorn i impellern.
Tråkig läsning David.. Tror du att han blev svag då och de övriga gjorde slut på han? Om det är ditt par som är skyldiga så kanske glädjen i det tråkiga blir att dom också kanske förbereder lek!?
Kommentar