Kan ju vara jag som är het på potatisen också som vill att dom ska äta som tokar direkt dom fått veta att dom numera är norrlänningar
Cichlasoma cf Ornatum -> Det var gephyrum :)!
Kollaps
X
-
-
Jag har fodrat mycket försiktigt (vis av egna erfarenheter, och på inrådan av Master Beast).
De har fått frusen artemia, flingfoder med hög växtandel samt annat flingfoder.
Pellets har jag inte vågat mig på än då det är ett väldigt kraftigt foder.
De var skygga i början (o vem är inte det när man kommer till en ny miljö) så jag stoppade i lite colombiatetror (tyckte det kunde vara lämpligt då de nu härstammar därifrån).
Nu är det full rusning mot mathålet så fort jag visar mig, de är värre än fruntimmer på klädrea.... (hade ju iofs varit trevlig om fruntimmerna hade betett sig likadant så fort jag visade mig)Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Jag har fodrat mycket försiktigt (vis av egna erfarenheter, och på inrådan av Master Beast).
De har fått frusen artemia, flingfoder med hög växtandel samt annat flingfoder.
Pellets har jag inte vågat mig på än då det är ett väldigt kraftigt foder.
De var skygga i början (o vem är inte det när man kommer till en ny miljö) så jag stoppade i lite colombiatetror (tyckte det kunde vara lämpligt då de nu härstammar därifrån).
Nu är det full rusning mot mathålet så fort jag visar mig, de är värre än fruntimmer på klädrea.... (hade ju iofs varit trevlig om fruntimmerna hade betett sig likadant så fort jag visade mig)
Och för att klargöra hur jag vågade ha dom med robertsonihanen är att jag haft han med minst lika liten fisk förut och han kunde inte bry sig mindre (jag tror smeknamnet blir ferdinand) ..SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
http://www.youtube.com/watch?v=BtlCfHh4PsQ
Mina ser ut som dessa fast mindre..
Vet inte hur man lägger in filmen direkt på forumet..SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Dags för lite bilder nu va Vill ju följa deras utvecklingMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Ja beast hade inte du köpt några?
Jag sjka se om jag smacka in lite bilder.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Här kommer några nya:
på Bild 3 spänner de upp sig för varandra. Just dessa två är väldigt aktiva på just detta och håller ihop i allmänhet.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Några tillKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Kul med bilder, bara att ösa på med jämna mellanrum, så vi får se vad det blir av dom
(jodå jag har några, vad det nu kan vara)Mvh Jocke
-
Andra kan väl fota lite för bövelen!
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Jo det har du rätt i ...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jo fast dom kan ju utvecklas olika, alla har ju olika förutsättningar Såå fooootaMvh Jocke
Kommentar