Jodå det fanns väl en del men de flesta åt koi stuk hållet och efter att ha sett alla Vf skönheter på poeciliaträffen så fanns det inget som slog dem.
Apistogrammor
Kollaps
X
-
-
bilder på hongsloi yngel vore toppen. Från vem det vara månde.
Apistogramma oroja och Apistogramma morado
hittar jag inte i fishbase eller i vårt register. är det korrekta namn?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Det mer vedertagna namnet på Apistogramma sp. Oroja är Apistogramma sp. Winkelfleck (Referens, A44-45), Kanske lättare att hitta information om arten om man söker på detta namn.
Namn förbistring när det gäller Apistogramma sp. Morado också. Den är en geografisk färgvariant av Apistogramma sp. Pebas.
Namnet skulle kanske vara Apistogramma sp. Pebas "Morado"?Kommentar
-
ok tackar.
Hmm lyckas inte hitta den heller på fishbase, hur använder jag referensnumren?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
A-nummer används för Apistogramma på samma sätt som L-nummer för malar.
Jag har inte hittat någon förteckning på nätet...men jag har DATZ "Südamerikanisher zwergcichliden" i bokform, som är ett komplett(?) index med A-nummer för alla arter och varianter.
Ovärderlig för en apisto nörd!
Hittar inte någon bra länk, men här är nåt i alla fall:
Jag köpte mitt ex på amazon.com, men hittar den inte där nu...kanske slutsåld?Kommentar
-
Hej vill ha tag i honor till den här krabaten. någon som vet vart gärna i Halland.. Han är ca 8 cm på tumstocken en riktig ståtlig fiskLasse.HKommentar
-
Vilken art är det? Macmasteri?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Nej dessa kommer från ett gerillakontrillerat område och ingen har haft en riktig Apistogramma viejita på 25 år. Roland Kipper är en av få som sett en äkta. Jag har dock hört av Tom Christoffersen att området nu ska gå att besöka och snart nog kommer nog äkta in i handeln/hobbyn.
Du har säkert en macmasteri. De brukar gå att få tag på på välsorterade butiker, kolla våra rabattbutiker. Som medlem får du hygglig rabatt och tjänar snabbt in ditt medlemskap.Senast redigerad av DaRe; 27 December 2011, 11:38.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
A-nummer används för Apistogramma på samma sätt som L-nummer för malar.
Jag har inte hittat någon förteckning på nätet...men jag har DATZ "Südamerikanisher zwergcichliden" i bokform, som är ett komplett(?) index med A-nummer för alla arter och varianter.
Ovärderlig för en apisto nörd!
Hittar inte någon bra länk, men här är nåt i alla fall:
Jag köpte mitt ex på amazon.com, men hittar den inte där nu...kanske slutsåld?
(maila och fråga kan man ju alltid)mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Datz lista med alla A-nummer finns också här:
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
Kommentar