Nostalgihörnan: Bakgrundslåda

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Norrland
    Användare
    • December 2009
    • 557

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
    Hmm, nu kanske jag kan finansiera iaf en resa till Hawaii, om jag ser till att samla mangrove. Låter i övrigt rackarns najs med kall bira under palmerna, inklusive akvarietjöt och annat. Lurar bara spontant på det med att fånga saker - mat brukar vara en klockren sak för fångst, finns det inget man kan locka in Iguanas med i en fälla? Fast det är klart, du ska ha ut dem därifrån med.

Hilsen,

/P
    Du andvander arbets handskar och snara. Du anlander klupigt up i träden pa natten med fick lampa och sedan forsoker du stoppa dom ned i en säck. Nej tack dom biter, slåss med svans samt flyger ner fran traden likt Tarzan. Och du maste klattra ned och hitta ett nytt träd...
    Fast det ar ju klart. Man kan vara full under projectets gång så tanker man inte påt det så mycket.
    Senast redigerad av Norrland; 23 April 2011, 20:59.
    Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

Kommentar

• Norrland
      Användare
      • December 2009
      • 557

Hittade kameran och tog lite bilder. Jag postar sa far ni fraga hur det fungerar. Men jag tror nog bilderna forklarar bulken av fragorna. Jag andvander tre olika plantor som verkar vaxa olika beroende pa vatten byten i akvariet.
      Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

Kommentar

• Norrland
        Användare
        • December 2009
        • 557

Denna krabat satt pa en stock medans vi firade Posk i parken med snorisarna. Det ar en Brown Anole Anolis sagrei.

Kommentar

• Suma
          Användare
          • January 2011
          • 606

Ursprungligen postat av Norrland
          Hittade kameran och tog lite bilder. Jag postar sa far ni fraga hur det fungerar. Men jag tror nog bilderna forklarar bulken av fragorna. Jag andvander tre olika plantor som verkar vaxa olika beroende pa vatten byten i akvariet.
          Fattar, det verkar ju växa så det knakar...hadde tänkt sätta plantorna sist i sumpen men...förhoppningsvis är det för lite näring kvar då.Får tänka om lite.
          Behöver nog rejält med belysning.Kanske lite CO2 mäsk...

Denna krabat satt pa en stock medans vi firade Posk i parken med snorisarna. Det ar en Brown Anole Anolis sagrei.
          Ja vad ska man säga?? Han skulle trivas i min MangroveFilterBuske... Aquaterrarium hadde man ju i en gång i världen i Tuve.Ja och nu är man pojke på nytt, bara att börja projektplaneringen.När ska man ha tid att dammsuga?
          -------------------
          Mats

Kommentar

• Norrland
            Användare
            • December 2009
            • 557

Ursprungligen postat av Suma
            Fattar, det verkar ju växa så det knakar...hadde tänkt sätta plantorna sist i sumpen men...förhoppningsvis är det för lite näring kvar då.Får tänka om lite.
            Behöver nog rejält med belysning.Kanske lite CO2 mäsk...

Ja vad ska man säga?? Han skulle trivas i min MangroveFilterBuske... Aquaterrarium hadde man ju i en gång i världen i Tuve.Ja och nu är man pojke på nytt, bara att börja projektplaneringen.När ska man ha tid att dammsuga?
            Det växer som om det vore Global Warming. Belysning ar inte sa noga med dessa plantor. Det jag andvander är en led läslampa. Jag hadde vatten växter fore alla plantor men efter ett tag sa blev det knapt nagon naring kvar till dom. Tog bort dom.
            Ska ta och prova med en syresten intryckt i en grov filter patron sa blir det nog annu battre snurr pa ned brytning. Dessutom om du kor syresten vid växternas rötter ökar du photosynthesis enormt. Du kan aven slappa ned lite städ räkor som haller rotterna rena och fina sa optimerar du proceduren. Algerna i akvariet gillar inte mitt project. Nu maste jag se till att mina fiskar far algea waffers som losning pa mitt anti alg problem.

Industrial vacuum cleaner löser alla damsugs problem med gusto.

Kommentar

• Suma
              Användare
              • January 2011
              • 606

Det växer som om det vore Global Warming. Belysning ar inte sa noga med dessa plantor. Det jag andvander är en led läslampa. Jag hadde vatten växter fore alla plantor men efter ett tag sa blev det knapt nagon naring kvar till dom. Tog bort dom.
              Ska ta och prova med en syresten intryckt i en grov filter patron sa blir det nog annu battre snurr pa ned brytning. Dessutom om du kor syresten vid växternas rötter ökar du photosynthesis enormt. Du kan aven slappa ned lite städ räkor som haller rotterna rena och fina sa optimerar du proceduren. Algerna i akvariet gillar inte mitt project. Nu maste jag se till att mina fiskar far algea waffers som losning pa mitt anti alg problem.

Industrial vacuum cleaner löser alla damsugs problem med gusto.

Bra info, ska ta lite bilder på hur långt jag kommit så förstår du hur jag planerat..ja har väll inte planerat nått e.g....Har några vilsna räkor som ju skulle behöva nytt husrum, bra ide.

Stora öron, liten mun, världens bästa fr..städhjälp...
              Här är bild på min
              -------------------
              Mats

Kommentar

• Norrland
                Användare
                • December 2009
                • 557

Bra info, ska ta lite bilder på hur långt jag kommit så förstår du hur jag planerat..ja har väll inte planerat nått e.g....Har några vilsna räkor som ju skulle behöva nytt husrum, bra ide.

Stora öron, liten mun, världens bästa fr..städhjälp...
                Här är bild på min
                Posta bilder sa ska vi se hur du tängt dig. Kolla in 'Hydrophonics' så far du bra ideer pa hur man trimmar närings uptag på plantor.

He! He! Som ditt kök ser ut behöver du upgradera. Tar up allt: leksaker, vatten, sockor, grus, pengar, kokta makaroner med ketchup mm. Ypperlig i mitt tycke och behov.

Kommentar

• Suma
                  Användare
                  • January 2011
                  • 606

Posta bilder sa ska vi se hur du tängt dig. Kolla in 'Hydrophonics' så far du bra ideer pa hur man trimmar närings uptag på plantor.

He! He! Som ditt kök ser ut behöver du upgradera. Tar up allt: leksaker, vatten, sockor, grus, pengar, kokta makaroner med ketchup mm. Ypperlig i mitt tycke och behov.
                  Blev lite fel..ett inlägg här tappade jag bort...hursomhelst skiss på tankarna ligger i tråden 300spänn på blocket...min damsugare är inte bara en damsugare utan också ett sällskapsdjur..
                  -------------------
                  Mats

Kommentar

• Suma
                    Användare
                    • January 2011
                    • 606

OK fortsätter med innevånarna.Väntade en månad innan jag med håven i högsta hugg åkte uppför Götaälv till den kända fångsstationen i Nol. Lyckade efter mycket möda och stort besvär inhåva 23 st T. Pemba.Det fick bli så... hadde kanske tänkt på andra men de va rätt storlek / pris och antal.Trots allt "bara" 310L...tur att man har bakgrundslåda som inte tar vattenvolym...De har växt på sig sen bilderna togs och har blivit 2 st till.( får spotta i karet )
                    -------------------
                    Mats

Kommentar

• Suma
                      Användare
                      • January 2011
                      • 606

Trots idoga googlingar på allehanda suspekta adresser.Letande i såväll minne som bibliotek så har jag ej lyckats identifiera denna firre.Ålder estimeras till 10 mansår.Troligen hanne och piscivor eftersom filuren helst inte uppehåller sig i köket utan står i givakt framför lämpligt akvarium.Tacksam för all hjälp jag kan få med identifiering.
                      -------------------
                      Mats

Kommentar

• Norrland
                        Användare
                        • December 2009
                        • 557

Trots idoga googlingar på allehanda suspekta adresser.Letande i såväll minne som bibliotek så har jag ej lyckats identifiera denna firre.Ålder estimeras till 10 mansår.Troligen hanne och piscivor eftersom filuren helst inte uppehåller sig i köket utan står i givakt framför lämpligt akvarium.Tacksam för all hjälp jag kan få med identifiering.
                        Vart var den snidad? Ser Asiatisk ut.

Kommentar

• Suma
                          Användare
                          • January 2011
                          • 606

Vart var den snidad? Ser Asiatisk ut.
                          Inte helt säker men troligen Africa...följde med en plattnosad katt också + ett avancerat CD ställ som är garanterat Africa...Vet e.g inte vad det kommer ifrån..men fiskpallen passar bra för fiskspaning.
                          -------------------
                          Mats

Kommentar

• Norrland
                            Användare
                            • December 2009
                            • 557

Denna? Inte snubben utan fisken. African Carp.

Kommentar

• Suma
                              Användare
                              • January 2011
                              • 606

Denna? Inte snubben utan fisken. African Carp.

Är inte det där en s.k Guppy? Inte fisken utan snubben.
                              -------------------
                              Mats

Kommentar

• DaRe
                                NCS Medlem
                                • September 2009
                                • 22830

Har mcDonalds sin fabrik intill den sjön?
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

Arbetssätt...