Nostalgihörnan: Bakgrundslåda
Kollaps
X
-
-
Hehe, got me!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Det är väll dags att avsluta Nostalgihörnan nu.När jag började med detta akvarium var det ca 25 år sedan sist.
Såhär såg det ut i slutet augusti 2010..
Såhär har det sett ut i köket sen dess...
Såhär såg det ut när jag började släppa i slutet oktober 2010....
Körde med 2 x 1100L Aquael i hörnmodulerna ( Skum 10 + 20 PPI + Marmor + snäckskal )-------------------
MatsKommentar
-
Gillar röran i köket i kontrast med den perfekta burken på sista bilden!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Första cyklisterna blev 4 st Synodontis sp. vet fortfarande inte vilken. Sköter sina uppgifter som renhållare föredömligt, är dock rädd att de kommer att växa sig för stora så småningom. Aktiva även på dagen trots sina stora ögon....Helt OK.-------------------
MatsKommentar
-
Min tanke är att det antingen är Synodontis alberti eller Synodontis galinae. Det exemplar som du uppvisar ser ut att vara ett ungdjur och de ändrar sig en del i utseende till vuxen storlek.
"Alberti" kallas också populärt för "Bigeye Squeaker"
Kommentar
-
Det är väll dags att avsluta Nostalgihörnan nu.När jag började med detta akvarium var det ca 25 år sedan sist.
Såhär såg det ut i slutet augusti 2010..
Såhär såg det ut när jag började släppa i slutet oktober 2010....
Körde med 2 x 1100L Aquael i hörnmodulerna ( Skum 10 + 20 PPI + Marmor + snäckskal )
Burken ser fametan ut som en sötvattens ström på Hawaii. Om du hadde stoppat ner en drucken Heiniken, slitet bildäck och en trasig flip-flop hadde du prickat bulls eye! Fisk val skulle ha varit enorm pansar mal, Zebra ciklid, guppy, och minst en Stenogobius hawaiiensis.Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Min tanke är att det antingen är Synodontis alberti eller Synodontis galinae. Det exemplar som du uppvisar ser ut att vara ett ungdjur och de ändrar sig en del i utseende till vuxen storlek.
"Alberti" kallas också populärt för "Bigeye Squeaker"
http://aquaworld.netfirms.com/Siluro...is_alberti.htm
Härlig hobby focusering i köket!
Burken ser fametan ut som en sötvattens ström på Hawaii. Om du hadde stoppat ner en drucken Heiniken, slitet bildäck och en trasig flip-flop hadde du prickat bulls eye! Fisk val skulle ha varit enorm pansar mal, Zebra ciklid, guppy, och minst en Stenogobius hawaiiensis.-------------------
MatsKommentar
-
Nästa innevånare J. Transcriptus fångstplats Hercules Zoo...Hmm...
4 st bildade 2 par, båda paren leker, iallfall det dominerande paret regelbundet. Går nog en 5-6 generationer yngel i karet nu.Helt OK.-------------------
MatsKommentar
-
Fina Jullar...
Jag har endast haft Julidochromis regani Kipili själv så det är kul att se andra Jullar...och då dina Julidochromis transcriptus "hercules zoo"...Kommentar
-
Jag valde Transcriptus för att de inte blir så stora samt att de är så "Om-Skrivna"...OBS Roligt...De 2 paren har reviren ca 30cm från varandra men frånsett lite jage ibland så går det än så länge bra...."Äter och skiter som de ska" som man säger i Herpetologkretsar.-------------------
MatsKommentar
-
Transcriptus är en trevlig firre förresten!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar