Morgonsol rakt in i bakgrundslådan,har lite bilder på ett tidigare bygge i den fornnordiska illussionstekniken BakgrundsLåda. Någon som vill vältra sig i nostalgiträsket?
Nostalgihörnan: Bakgrundslåda
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Solljuset är bästa ljuset!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
-------------------
MatsKommentar
-
Nostalgi! Blir påmind av min egen bakgrundslåda jag byggde för 25 år sedan. Efter en ritning i en akvariebog snickrade jag ihop en låda, och fyllde den med rötter, sågspån, bamburör och en spegel (det skulle förstärka djupet)
Jag var görnöjd, men hade jag sett den idag så hade man nog undrat hur det stod till.FrontosamarkusKommentar
-
I stället för att bara skratta kan man väl lista för- och nackdelar med olika bakgrundsalternativ.Kommentar
-
Som en akvariets Kapten Stofil så valde jag nostalgilösningen bakgrundslåda
med beslutsunderlag typ:
+ Tar inte vattenvolym
+ Enkel och billig att göra själv
+ Ingen riskmed föroreningar e.t.c.
+ Ger ökat djup pga brytningsindex...
- Tar utrymme bakom akvariet
- Mer skrap på bakrutan
- Mindre miljö för fiskarna.
Här är lite byggbilder...-------------------
MatsKommentar
-
De ä ju nästan helt fantastiskt vad snyggt.
Och bäst av allt man kan fortfarande fånga fisk utan att själv hoppa i.Kommentar
-
kanonsnygg bakgrund. Varfor inte montera din i karet? snyggare än de flesta DIY ja sett540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
Mycket snyggt hemmabygge! Ger härlig djupkänsla. Det där karet skulle bli ännu snyggare med en filtermodul på vardera sidoruta.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
-------------------
MatsKommentar
-
tack,men ser bättre ut på foto än verklighet. Vågar inte montera in den pga att jag använde olämpliga färger och inte band de sista pigmenten..t ex den vita titandioxiden pudrade jag bara på med svamp.dessutom är akvariet bara 310 L så det bygger lite för mycket...
Sitter moduler på varje sida...byggde 5 st 2 fick jag plocka bort då det blev blåsor... ersatte dem med en sprucken sten+ BTN.
Detta gillar jag Snyggt som faen Borde det inte funka sätta en 3D tv bakom karet med "sten" så det ser djupt utKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Nja nu tror jag minsann att fantasin springer iväg...det är väll ändock fiskarna som ska ha 3D glasögon?... och riskanalys tack, vad händer ifall det blir glapp i fjärrkontrollen och det skulle bli Big Brother i karet....lek eller förtidigspott?-------------------
MatsKommentar
Kommentar