Räcker ju med varan - är du inte klok?!? *s* Inga snälla saker alls, de kommer aldrig finnas i min närhet frivilligt. Resten som går över det lämnar jag utan kommentar...
Nostalgihörnan: Bakgrundslåda
Kollaps
X
-
-
-------------------
MatsKommentar
-
Vi har iguanas som dom varnar för att fånga. Dom piskar rätt bra med svans om man klattrar i träden efter dom. Dom vet när dom kan sätta efter en eller sticka om jag så säger. Bäst om natten då dessa sover. Såg en liten skink igar. Ca 10cm men vet ej vilken det var. Snabba som blixten lixom.
Pa tal om elefanter på jobbet. Har du inte större arbets kamrater?Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Ooops, utomhusterrarie för Phelsuma... isses. Jag har varit så sugen på någon variant i hur många år som helst, men fisken kommer alltid först. Spanat till och från, men hade jag haft möjlighet att ha dem utomhus - ingen tvekan!! Fast då hade det blivit burkar utomhus också. Jag kanske egentligen inte borde skriva här, utan baske mig ta tag i grejerna och flytta... *ler snett*Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
MoDo, Ja javlarrrrrr! Mycke ska man då behöva läsa. Hi! Hi!
Vi har iguanas som dom varnar för att fånga. Dom piskar rätt bra med svans om man klattrar i träden efter dom. Dom vet när dom kan sätta efter en eller sticka om jag så säger. Bäst om natten då dessa sover. Såg en liten skink igar. Ca 10cm men vet ej vilken det var. Snabba som blixten lixom.
Pa tal om elefanter på jobbet. Har du inte större arbets kamrater?
Kände den sig hotad när man lyfte den var det inte Skit i mig utan Skit på dig...jajaja.Tänkte testa med Mangrove som vegetariskt filter eller så...men det växer inget sånt i Hawajien?Bara palmer förståss....-------------------
MatsKommentar
-
Är uppväxt i Domsjö utanför Ö-vik, Forsberg & Sedinarnas hemby....Grön Leguan kan nog piska ifrån rejält.Den Blåtungade Skinken är väll inte som en blixt precis utan har nog måttot Bättre fäkta än illa fly.Det är inget keldjur om man säger så.
Kände den sig hotad när man lyfte den var det inte Skit i mig utan Skit på dig...jajaja.Tänkte testa med Mangrove som vegetariskt filter eller så...men det växer inget sånt i Hawajien?Bara palmer förståss....
Ja, har man inte blivit biten av en mindre ödla sa förstår man inte den absoluta vikten att ge fan i att bli biten av större. Dom biter hårt och släpper inte fören korna kommit hem. Blåtungad skink ligger på listan av djur jag inte vill bli biten av.Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Jo forböveln växer det mangrove här. Har själv ett litet mangrove filter ovanför min Ikola burk. Fungerar utmarkt.
Ja, har man inte blivit biten av en mindre ödla sa förstår man inte den absoluta vikten att ge fan i att bli biten av större. Dom biter hårt och släpper inte fören korna kommit hem. Blåtungad skink ligger på listan av djur jag inte vill bli biten av.
Hur har du fixat filtret? Belysning? Substrat?
Blåtungan hanterade jag med handskar på.Stack man ner en naken hand och den kände sig trängd högg den inte utan gapade typ 180 grader, visade sin fina tunga och väste SHIIIIIIIIII eller hur det nu lät.För att inhysa en sån varelse behöver man ett till ytan stort terrarie.De är inte direkt Tarzan när det gäller klättring så höjden på terrariet är mer estetik.-------------------
MatsKommentar
-
Enkelt! En powerhead som trycker upp vatten i en avlång plast kontainer som ligger uppepå akvariet. I slutet pa kontainern sa har jag skruvat fast ett pvc ror inne i kontainern som lägger vatten nivan på ca 1dm. Mangrove plantorna star i små plast krukor med Fluval BIOMAX Filter Media. Kor mekanisk filtrering innan planorna och sedan har jag Pothos plantor (dom ser ut som philodendron) och dessa vaxer som sjalva fan. Belysning ar en led lampa. Räcker bra på kvällen. På dagen tar solen hand om photosynthesis.
En bild hadde nog passat. Och det kommer sa fort jag hittar kameran.Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Nja, 30 kronor syck? Inte vet jag. Dom flyter i strand här och det är bara att plocka.
Enkelt! En powerhead som trycker upp vatten i en avlång plast kontainer som ligger uppepå akvariet. I slutet pa kontainern sa har jag skruvat fast ett pvc ror inne i kontainern som lägger vatten nivan på ca 1dm. Mangrove plantorna star i små plast krukor med Fluval BIOMAX Filter Media. Kor mekanisk filtrering innan planorna och sedan har jag Pothos plantor (dom ser ut som philodendron) och dessa vaxer som sjalva fan. Belysning ar en led lampa. Räcker bra på kvällen. På dagen tar solen hand om photosynthesis.
En bild hadde nog passat. Och det kommer sa fort jag hittar kameran.-------------------
MatsKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
"57€" Hur mycket är det?Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
-
507sek / 83USD Euron står i 8,90sek men mycket frakt bla bla...
= och du plockar dem på stranden..?
seeds
2 x Rhizophora mangle (15-25cm) á € 10.00
€ 20.00
1 x Ceriops decandra (05-15cm)
€ 8.50
1 x Ceriops tagal (05-15cm)
€ 10.00
value:
€ 38.50
discount:
-€ 0,00
delivery:
€ 16.50
paypal-fees:
€ 2.00
styrofoam box:
€ 5.00
total:
€ 57.00-------------------
MatsKommentar
-
Hmm, nu kanske jag kan finansiera iaf en resa till Hawaii, om jag ser till att samla mangrove. Låter i övrigt rackarns najs med kall bira under palmerna, inklusive akvarietjöt och annat. Lurar bara spontant på det med att fånga saker - mat brukar vara en klockren sak för fångst, finns det inget man kan locka in Iguanas med i en fälla? Fast det är klart, du ska ha ut dem därifrån med.
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
507sek / 83USD Euron står i 8,90sek men mycket frakt bla bla...
= och du plockar dem på stranden..?
seeds
2 x Rhizophora mangle (15-25cm) á € 10.00
€ 20.00
1 x Ceriops decandra (05-15cm)
€ 8.50
1 x Ceriops tagal (05-15cm)
€ 10.00
value:
€ 38.50
discount:
-€ 0,00
delivery:
€ 16.50
paypal-fees:
€ 2.00
styrofoam box:
€ 5.00
total:
€ 57.00
Har anländer mangrove skotten pa badstränderna en gång/år gratis. Flytande stickor som likt mört flöten bobbar runt i vattnet eller ligger på stranden och softar. Då ska jag skicka till Sverige nästa gång. Jag får väl annonsera nar jag har en säck full. Norrlands Mangrove Export!Senast redigerad av Norrland; 23 April 2011, 20:45.Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
Kommentar