Jag är sugen på att starta ett akvarium med tjocj läpps malawi. Dela gärna mad er av era erfarenheter.
Tjockläppar
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Vildfångat är bäst om du vill ha stora läppar. Tror bara att det är labrosus som får stora läppar i akvarium. Tänk på att stenarna i akvariet måste stå stabilt eftersom de flesta tjockläppar är och gräver längst in i skrevor och kan då underminera stenrösen så de faller. -
"tjockläppar är ett mycket bra val jag har valt den sorten som min favorit.
Jag har labrosus, protomelas hertae, Mbenji, och euchilus, Lichnochroms acuticeps,ornatus.
Jag skulle välja odlade fiskar läpparna är ofta mindre men man slipper alla problem
med VF dyra fiskar. Jag har inte upplevt att fiskarna gräver möjligen kan labrosus som
är den enda sorten som tillhör mbuna gräva runt i akvariet.
Jag skulle valt protomelas hertae eller chilotilapia euchilus, ornatus vackra tåliga fiskar.
labrosus är aggresiv mot andra hanar inte så mycket färg. Protomelas sp Mbenji thick
lips är min favorit men man behöver stort akvarium och den blir aggresiv mot andra
hanar som vuxen. Acuticeps har en skoj form med underbett dock en rovfisk som äter
allt som går in i munnen.
Det man kan tänka på är ett stort akvarium, bra filtrering, gärna lite grottor eller andra
gömställen. Jag skulle inte valt ett akvarium minst 375 liter eller större.
lycka till!Kommentar
-
Senast redigerad av DaRe; 26 March 2011, 19:33.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar