ny kamera ..

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem

• April 2007
    • 1147

Ursprungligen postat av KuRtaN
    Jag har en 1000D med 18-55 kit objektiv som jag är mycket nöjd med.
    Enda minuset är att den kan kännas lite plastig och då jämför jag med farsans EOS 450D.
    Men det är ju en snikvariant så man kan inte få allt.
    tack mkt så fungera mig på den.. så lite ta tid och tänker o undrar.. så se andra vad har där andra så intresserad den canon mest.. ser den deelay har snyggt bilder många där fiskar samma med stiffe där dom visste jag bara deelay har den och men ser längesen i ciklidblad den om stiffe hade den canon sen vet inte senare.. men ser göran å har nikon där.. men tror mig passar som din där men lite ta tid för mig o tänker undrar... tack mkt..
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• classe
      NCS Medlem

• April 2007
      • 1147

tack mkt och så känner rädd om köp den beg så blir bluff den av den men inte säkert för mig.. vill ha en nya så byggde för mig där... men ser den billigt.. men var garanti av handla?? o långt åka dit tillbaka malmö från kinna..
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• classe
        NCS Medlem

• April 2007
        • 1147

Ursprungligen postat av Zaphi
        Vilket kameramärke du väljer spelar absolut ingen roll. Det är alldeles för mycket hysteri kring utrustning överhuvudtaget. Ett tips är att undersöka vad dina vänner och bekanta använder. På så sätt kanske du kan låna utrustning som är kompatibel med din kamera ifall ni bor nära eller ofta fotograferar ihop. Om du håller dig till Canon eller Nikon så är begagnatmarknaden enorm, vilket är en stor fördel!
        tack mkt.. inte nära hemma har många ägare akvarium är så intresserad den.. men flera har canon där tex annan bilder sin hobby där mest kände jag åt nån canon där så många säger nöjd den.. tex canon eos 500d.. så har sett den så prata med mig där o så där ser många har där snyggt fiskar här i ciklid.se och ciklider.se bilder den mest på canon... men lära lite där så fråga den om kunna jag låna eller den köp den en gång...
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• Johan F
          Användare
          • March 2006
          • 2439

Classe, förstår att du har beslutsångest. Men de två kamerorna som du väljer emellan är riktigt bra. Jag hade också svårt att välja när jag förvisso gick från en äldre systemkamera till en ny.

Skulle så klart vara ett alternativ att köpa en begagnad för att känna och testa. Ofta så kan man ju sälja den vidare för samma peng (om man köpte den till rätt pris) om man nu inte vart helt nöjd.

/Johan
          3000 liter med Tropheus
          http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
          Tropheus sp. black Ikola
          Tropheus sp. black Caramba
          Tropheus red bishop Caramba
          Tropheus Moorii Kambwimba
          Tropheus Moorii Kapampa
          Tropheus Duboisi Maswa

Kommentar

• Peter_A_F
            Användare
            • January 2008
            • 809

Kan tycka att priser på begagnat kan vara lite högt... har tittat en del på en extra kamera till dottern, men det känns som att de flesta vill ha lite mycket för sin begagnade kamera. Har själv en Canon EOS500D med ett Sigma 17-50 2.8 och en EOS300D med kitobjektivet till 500D/Canon 50 1.8 (som dottern använder nu).

Kan bara säga att objektivet i många fall är viktigare än kameran...
            - 720 liter med Malawi.

Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

Lägg till ciklid.org på iGoogle!

Kommentar

• classe
              NCS Medlem

• April 2007
              • 1147

Ursprungligen postat av Johan F
              Classe, förstår att du har beslutsångest. Men de två kamerorna som du väljer emellan är riktigt bra. Jag hade också svårt att välja när jag förvisso gick från en äldre systemkamera till en ny.

Skulle så klart vara ett alternativ att köpa en begagnad för att känna och testa. Ofta så kan man ju sälja den vidare för samma peng (om man köpte den till rätt pris) om man nu inte vart helt nöjd.

/Johan
              nej har inte den köp ännu.. jag skall tänka skaffa den en ny kamera och så svårt välja.. mest nu på canon den märke.. ser många andra har akvarium ägare där sin kamera är mest på canon sen andra nikon.. så jag skall ta lugnt det o tänka o fungera på den... jag skall se o kikar där så ta lite tid.. ser mest nöjd den andra har den sin ägare kamera .. efter skall skaffa... tack mkt
              375 LITER Malawi arter..
              74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• classe
                NCS Medlem

• April 2007
                • 1147

Ursprungligen postat av Peter_A_F
                Kan tycka att priser på begagnat kan vara lite högt... har tittat en del på en extra kamera till dottern, men det känns som att de flesta vill ha lite mycket för sin begagnade kamera. Har själv en Canon EOS500D med ett Sigma 17-50 2.8 och en EOS300D med kitobjektivet till 500D/Canon 50 1.8 (som dottern använder nu).

Kan bara säga att objektivet i många fall är viktigare än kameran...
                har du själv den vad din foto?
                är den bra??
                har din dotter foto på din fiskar där nån ggr??
                ja jag skall tänka o fungera den först med den får ta lite tid...
                inte så bråttom skaffa..
                Senast redigerad av classe; 23 March 2011, 21:28.
                375 LITER Malawi arter..
                74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

Arbetssätt...