Svårfångad ancistrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

    Svårfångad ancistrus

    Jag har länge nu försökt hitta metoder som hjälper mig få tag på en ancistrushanne i mitt 936 liters akvarium. Det är djupt med många gömställen.

    Några tips jag provat:
    Lyfta rötter och låta honom falla ned i håv.
    Fånga honom på glaset nattetid då han krubbar.
    Lagt ut PET flaska med mat i
    Modifierade PET flaskor (Kapat toppen och stoppat in bakvänt så det blev svårare att hitta ut) med mat i

    Inget av detta har gett resultat. jag har också svultit hela akvariet i en vecka och bara matat i PET flaska utan resultat. I alla fällor jag gjort har han tagit sig in och käkat sedan ut igen! Puh!

    Slutligen häromdagen tog jag mig i kragen och byggde en mer avancerad fälla se bilder. Jag la i den i går kväll då silikonet torkat och i morse hade en corydoras sterbai simmat in. Jag rörde inte burken. Ikväll efter jobbet var det aktivitet i burken. Tro på fasen där satt ha hannen fast som i ett skruvstäd (fast ändå lös) Hehe. Där satt den. Jag flyttade honom till 720 till en väntande hona och det tog inte många minuter förrän de fattat tycke för varandra. Lite roligare med eventuell lek.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

    #2
    Bilder på de nyförälskade
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    Arbetssätt...