Liknar fisksammansättningen jag hade i den här artikeln http://www.ciklid.org/artikelarkiv/c...200301&lopnr=2
300 spänn på Blocket
Kollaps
X
-
-
[QUOTE=Ola Svensson;843851]Liknar fisksammansättningen jag hade i den här artikeln http://www.ciklid.org/artikelarkiv/c...200301&lopnr=2[/QUOTE
Vilken trevlig artikel.Har i ett annat kar: Julidochromis transcriptus som leker precis hela tiden..tillsammans med Apelsinciklid som försöker få till det.Hade en svärm med småttingar för ett tag sen..men de "försvann". Utom ett, tror jag, för några dagar senare dök det upp ett "albino-transcriptus" yngel i transcriptusbarnkammare. Tyvärr försvann det. Troligen Altolamprologus compressiceps mat.
Hursomhelst, har letat lite efter Nigripinnis men inte fått tag på några ännu.
Däremot några Lamprologus ocellatus , vilka tuffingar, fantastiskt underhållande.Senast redigerad av Suma; 23 July 2011, 18:07.-------------------
MatsKommentar
-
Ja det här med färgseendet eller att handla efter lista är inte min starka sida.Den här firren såg mer ut som en sill i Nol och fanns inte riktigt med i inköpsplanen..... Men hursomhelst den åkte ner i påse och hemma i Tuves dova belysning blev det regnbågens alla färger. Callochromis pleurospilus Kigoma. Troligen 2 + 2 iallafall en som är chef och en som tuggar....
För att citera Kurt Vonnegut: " Så kan det gå ".
För att vara tydlig:
Stora bilden nedanför är på firren.
Lilla bilden är på Kurt när han förklarar hur stora hamburgare de serverar i Kigoma.-------------------
MatsKommentar
-
Nu har det gått alldeles för lång tid sedan senaste uppdateringen! Hur går det Suma?
Eller anser du projektet färdigt och det nu är vardag igen?
//KajKommentar
-
Mina projekt är inte färdigt förrän det är dags för ombyggnad.
Vardagen,ett minne blott.Fredag hela veckan är nutidens lott.-------------------
MatsKommentar
-
Latar mig mest nuförtiden...Kommer med en "Så gick det sen" uppdatering med illustrationer inom en snar framtid.Då utlovas både dramatik och kärlek.
Mina projekt är inte färdigt förrän det är dags för ombyggnad.
Vardagen,ett minne blott.Fredag hela veckan är nutidens lott.
Jag ser fram emot uppdateringen
//KajKommentar
-
Ja så här ser det ut nu.
..av okända skäl har växtdelen försvunnit.Var det ett tillslag av Säpo? Eller kanske en suicidal inbrottstjuv? Eller har jag bara photoshoppat bort det? Inte lätt att veta..Vinner jag på lotteriet ska jag svälja stoltheten och berätta.Nya i besättningen Calvus och Nigripinnis.-------------------
MatsKommentar
-
Nigripinnisen kommer till sin rätt i det akvaret!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
De verkar trivas med det lite skuggiga/vertikala ytorna i bakgrunden...var lite blyga i början men nu fattar de vem som står för maten.Basmat NLS garlic 1mm
slukas såväl som cyclops och artemia.Har 5+6, ingen lek ännu men alla kan ju inte vara så lättfotade som ägaren.-------------------
MatsKommentar
-
Ja de är ursnygga! Vertikala ytor samt lite överhäng här o var är ett måste för dessa skönheter!
Spontanköpte 13 st (allt som fanns) i min lokala fiskaffär i onsdags. En hona med tugg!
Fick lite panik när jag kom hem och inte visste vart de skulle bo!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
Och inte vann du lotteriet heller då får vi aldrig veta var växterna tog vägenKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Väntar helt kallt in nästa lotteri...-------------------
MatsKommentar
-
Oj hadde honan 12 yngel! Sån tur har aldrig jag.mvh Wilhelm
-
-------------------
MatsKommentar
-
Riktigt grymt projekt och gillar humorn
Filter systemet tok grymt, om man ändå hade den kreaviteten och orken, kör själv bara med trditionella filterTropheusKommentar
Kommentar