300 spänn på Blocket

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Suma
    Användare
    • January 2011
    • 606

Och Gud sade: Varde ljus; och det vart ljus. Och Gud såg att ljuset var gott; och Gud skilde ljuset från mörkret. Och Gud kallade ljuset dag, och mörkret kallade han natt." 1a Mos. 1:1-5."

Manär ju lite Gud i sin egen värld, nu varde det lite ljus.På toppen av tornet blev det en lamp-ramp....tillsvidare 24W lysrör.
    -------------------
    Mats

Kommentar

• Tulle89
      Användare
      • August 2006
      • 239

Ursprungligen postat av Suma
      Och Gud sade: Varde ljus; och det vart ljus. Och Gud såg att ljuset var gott; och Gud skilde ljuset från mörkret. Och Gud kallade ljuset dag, och mörkret kallade han natt." 1a Mos. 1:1-5."

Manär ju lite Gud i sin egen värld, nu varde det lite ljus.På toppen av tornet blev det en lamp-ramp....tillsvidare 24W lysrör.
      Och Gud sade: Varde ljus; så hade elektrikern redan varit och dragit kabel

Ser grymt ut. Ser fram emot du sätter igång det
      Med Vänliga Hälsningar Tulle

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

Kommentar

• Suma
        Användare
        • January 2011
        • 606

Ursprungligen postat av Tulle89
        Och Gud sade: Varde ljus; så hade elektrikern redan varit och dragit kabel

Ser grymt ut. Ser fram emot du sätter igång det
        Degens Gudar är ju Elektrikarna..enligt obekräftade rykten får de både brudar & bärs ...sammtidigt. Jag säger bara:
        / Varför blev man terrorist? Vad har gjort mig sån till sist? / ( minnet är ibland inte 100 )

- En dyrt införskaffad UVC kan ju självklart inte gömas undan i ett skåp eller dylik förpacking utan här ska det skyltas med krims-kramset...vidare rördragning pågår som intensivast f.n...
        -------------------
        Mats

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

Space:igt
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Suma
            Användare
            • January 2011
            • 606

Ursprungligen postat av DaRe
            Space:igt
            Ja enda firren som klarar en färd i denna är nog AstronAtus Occelatus.
            -------------------
            Mats

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22830

Hehe, skön kommentar!
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Suma
                Användare
                • January 2011
                • 606

Ursprungligen postat av DaRe
                Hehe, skön kommentar!
                Alla fattar nog inte, typ min kusin Greger Schlagerkungen.
                -------------------
                Mats

Kommentar

• Suma
                  Användare
                  • January 2011
                  • 606

Sådärja, nu är det tät iallafall.Blev lite nöjd tillslut.Ska fördela flödet genom UVC så att det blir ca 200L/h typ....11W ligger den på. Eftersom anslutningarna på UVCn är transparant så de jag en risk att limfogen ( tangit ) till PVC röret kommer att brytas ner av UV ljuset så ska jag lägga en UV spärr på insidan.

Måste erkänna att latmasken nästan segrade..Frustrerad över att aldrig bli klar så tänkte jag dra UVCn med slangar.Hemska tanke att inte orka genmföra allt enligt den ursprungliga tanken/ planen.Jag har så lätt att starta saker men svårt att avsluta.Men nu blev det inte slang iallafall.
                  -------------------
                  Mats

Kommentar

• Norrland
                    Användare
                    • December 2009
                    • 557

Genialist! Nu blir det svårt att ge enkla råd. Det hadde dock varit intressant att få veta vart Barn och Hustru flyttat.
                    Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

Kommentar

• Kajjjan
                      NCS Medlem
                      • June 2008
                      • 1882

Ett av de märkligaste akvariebyggen världen har skådat!
                      //Kaj

Kommentar

• AnnikaY
                        NCS Medlem
                        • December 2002
                        • 228

Jag är imponerad!

Kommentar

• Suma
                          Användare
                          • January 2011
                          • 606

Ursprungligen postat av Norrland
                          Genialist! Nu blir det svårt att ge enkla råd. Det hadde dock varit intressant att få veta vart Barn och Hustru flyttat.
                          Du får allt känna dig lite skyldig till Mangrove-tornbygget.Barnen och hustrur har inte flyttat utan flytt.

Ursprungligen postat av Kajjjan
                          Ett av de märkligaste akvariebyggen världen har skådat!
                          //Kaj
                          Nja vet inte det ja: http://thecontaminated.com/pipeline-fish-tank/

Ursprungligen postat av AnnikaY
                          Jag är imponerad!
                          Du menar att jag inte föll för i latmaskfällan och använde slang?
                          -------------------
                          Mats

Kommentar

• PatrikMalmo
                            Användare
                            • May 2005
                            • 4642

Nu börjar det bli komplicerat... *s* Det är sådana här byggen som man börjar fundera på rätt snabbt, liksom hur kunde man göra sakerna enklare? Jag har mängder med finfina ritningar på den perfekta lokalen (för mig, finns inget generellt recept), efter att ha trixat rundor med massor med saker. Just nu är mycket rivet, inte särdeles med fisk och verkligen ingen odling - men det är rackarns kul att se hur du trixar runt!!
                            Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Suma
                              Användare
                              • January 2011
                              • 606

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                              Nu börjar det bli komplicerat... *s* Det är sådana här byggen som man börjar fundera på rätt snabbt, liksom hur kunde man göra sakerna enklare? Jag har mängder med finfina ritningar på den perfekta lokalen (för mig, finns inget generellt recept), efter att ha trixat rundor med massor med saker. Just nu är mycket rivet, inte särdeles med fisk och verkligen ingen odling - men det är rackarns kul att se hur du trixar runt!!
                              Tanken bakom bygget, ja nu fanns det väll egentligen ingen tanke dåda...men det utvecklades inte till att dölja tekniken utan tvärtemot, att lyfta fram den. Det skulle ha varit något enklare ifall jag hadde fattat att det skulle bli såhär! Skulle jag starta om från början skulle jag börja med ett fristående stativ bla bla bla....Men nu får det vara nog med grejsande och mojsande. Inredning i mangrovefiltret innan jag silikoniserar ihop det. Sen på plats i nått hörne och i med sand och lite sten.Oceanrunner pumpen stannade gång på gång så den har jag skickat in på garantirepara..Få se när den kommer tillbaka, i nödfall har jag en dammpump som får röra om lite tillsvidare.
                              -------------------
                              Mats

Kommentar

• PatrikMalmo
                                Användare
                                • May 2005
                                • 4642

Ursprungligen postat av Suma
                                Det skulle ha varit något enklare ifall jag hadde fattat att det skulle bli såhär!
                                I´ll drink to that... *s* Resten ger sig. Skumt med Oceanrunnern, har en sådan själv och den har funkat klockers i många år, likaså andra ex hos polare.

Hilsen,

/P
                                Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

Arbetssätt...