If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
...ska göra en slutsummering på kostnader så småningom
Skippa den där slutsummeringen, man blir bara deprimerad... tycker du hanterar det helt rätt, det handlar om att ha kul, leka med och testa idéer. På så vis förblir man ung, eller hur det nu var...
Nu var det det här med takfläkten igen...Varför har de satt den där?, Kan den vetgirige fråga sig bekymmrat....Men man kan oxå tänka såhär funderingsstört:
Är det verkligen en fläkt? eller kan det vara en vågmaskin? eller en av gud tillsatt vindsimulator..?
Ja tog mig samman och hämtade glaset igår, usch va slitigt det var. Efterlyser fortfarande GlasmästarePåNättet.
Ser tufft ut, men vad skall egentligen det dær "tornet" vara till før?
Problemet är Systemkonflikt...Fläkten slår i Mangroveburken + även showerfiltret.2 lösningar utredes höja taket alt sänka golvet.Båda förslagen rymms inte inom fiktiv budget.
Ursprungligen postat av Kajjjan
Pugh!! En gammal favorit.//Kaj
Ja helt OK...det som förundrar mig är att det visa ord som konfirmationsprästen läste är som bortblåsta men lösa trams-ramsor från sönderspelade LP sitter som cement i bakhuvet.
Ursprungligen postat av PatrikMalmo
Skippa den där slutsummeringen, man blir bara deprimerad... tycker du hanterar det helt rätt, det handlar om att ha kul, leka med och testa idéer. På så vis förblir man ung, eller hur det nu var...
Hilsen,
/P
Summeringen blir baserat på Psykomatematik. Psykomatematiken grundfas på H Seldons teoretiska Psykohistoria...kan man hitta på...dvs Man räknar så j-a fel på allt att det blir rätt iallafalll dvs det man vill att det ska bli...ja ja ja ni fattar
Ursprungligen postat av icehacker
Ser tufft ut, men vad skall egentligen det dær "tornet" vara till før?
Vet inte riktigt hur det ska bli...men ett litet Mangrove palendarium som ska funka som biologiskt filter..är det tänkt...Annars kan man klämma till med att det ska bli ett Babels Torn....Vilket ju som känt är är orsaken till alla dialekter, som ju isig är positivt.
Kortfattad histora:
Ibland så gör vi samma synd som människorna en gång gjorde när de försökte bygga Babels torn. De ville inte sprida sig ut över hela jorden...
När Gud hade skapat människorna, Adam och Eva, välsignade han dem och befallde att de skulle föröka sig och uppfylla hela jorden och lägga den under sig. (1 Mos 1:28 ) De skulle alltså bli många och sprida sig ut över hela världen.
Likadant säger Gud detta till Noa när han välsignade honom efter floden: Gud välsignade Noa och hans söner och sade till dem: "Var fruktsamma, föröka er och uppfyll jorden." (1 Mos 9:1)
Men vad gjorde människorna i stället? Jo, de gick emot Guds befallning att sprida sig över hela jorden. Ja, de t.o.m. smidde planer mot detta och började sätta det i verket: Och de sade: "Kom, så bygger vi oss en stad och ett torn som har spetsen uppe i himlen. Låt oss göra oss ett namn, så att vi inte sprids ut över hela jorden." (1 Mos 11:4)
Gud hade befallt dem att sprida sig ut över hela jorden men de ville inte detta. De började bygga på en stad för att bara vara på en enda plats.
Det var därför Herren förbistrade deras språk så att de inte kunde förstå varandra och spred dem över jorden!
Godmorgon, de sista kommentarerna på kommentarerna kräver nog inga kommentarer...speciellt nöjd är jag självklart med kopplingen till den kristna tolkningen av Babels Torn...såklart.
Åter till det världsliga,tanken är ju att jag ska plantera några mangroveskott i filter flödet...
? Någon som har några synpunkter på substrat ?...Lite närande..
dvs pH neutralt eller höjande...( tänkt är ju Tanganyika ) eller kanske en liten Mäsk CO2 mitt i allt annat...
Bemanning... Huvudspår Xenotilapia + Nigripinnis men funderar på om Cyprichromis Zonatus skulle funka.
? Några åsikter ? Någon vet var man kan få tag på dem ?
Frågor,frågor,frågor men inga svar...Om ni tror att jag sysselsatt mig i veckan med att titta på Glamour och andra kvalitetsprogram så har ni bara delvis rätt. Däremellan har resningen av Babels torn fortskridigt i sakta mak. Problemet är att få en lutning vilken överträffar tornet i Piza men ändock inte bryter mot för dagen gällande naturlagar. Jag tror att knepet ligger i att ha en otroligt ostadig och sned grund/ bas.Bilderna gör tyvärr inte en helt korrekt bild av verkligheten men antyder andå en viss måttfullhet.
Kommentar