8 mm, gick ovanligt segt. Hur är det med hålsågar för glas typ Jula kvalite,blir de slöa snabbt?
300 spänn på Blocket
Kollaps
X
-
-
Försökt, men inget att rekomendera! Mjölksyra efter 3minuter!
edit:
Hmmmrf tänkte fel. Julas hålsåg som man sätter på en borrmaskin funkar! Jag tänkte på en trådsåg som man kan såga lite olika sorters hål med. Ovala , fyrkantiga trekantiga osvSenast redigerad av Wilhelm; 12 April 2011, 22:41.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ja det hör med mjölksyra vill man ju inte uppleva.Hade en kompis som fick det en gång, han kunde inte gympa på flera terminer.
Men Jula hålsågarna, blir de slöa snabbt? De är ju bra billiga.-------------------
MatsKommentar
-
Inte om man ser till att hälla på vatten i massor så de inte går torrt!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Jag brukar kyla med vatten eller göra ett s.k Nano-borr-burk för att inte gå torr..-------------------
MatsKommentar
-
Hong Kong paket 3
Idag kom den saknade rampen...utan extra kostnader, inte ens frakt, tack snälla post-tulle.Förlåta alla onda tankar, ska köpa en extra majblomma. Som jag sa tidigare var ju köpet lite av en test.Vad ska man säga, leveranstid 3 veckor.
Beställde totalt för 1473 sek + frakt 827 sek + tull / avgifter 707 sek
=> 3007 sek dvs blev dubbla priset...jaha ja.
Rampen landat pris 1060 sek ( 4x24 T5HO ) precis så liten som jag ville, lite för kalla rör kanske men får väll se när den hamnar i rätt höjd, ska plocka av fötterna.-------------------
MatsKommentar
-
-
Kommentar
-
-
OK då var det påsk, blev inga påskägg utan biobollar.Provköring OHSump,lite skvätt från nerfartslådan men de utloppen är bara provisoriska och får flyttas när inredningen är klar.Ljudnivån kan närmast beskrivas som Niagara medsvag Sordin...Får gå nu ett tag innan jag ev. borrar överfyllnadsavlopp.Slangar i beredskap för tömning är för en orolig själ en självklarhet..Mangrove skotten kom med posten idag,de får stå på fönsterbrädan tillsvidare.-------------------
MatsKommentar
-
Sicken apparat!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Lugn, bara lugn det är inte klart än..... men undra var fiskarna ska bo?-------------------
MatsKommentar
-
Trevlig tråd!
OK då var det påsk, blev inga påskägg utan biobollar.Provköring OHSump,lite skvätt från nerfartslådan men de utloppen är bara provisoriska och får flyttas när inredningen är klar.Ljudnivån kan närmast beskrivas som Niagara medsvag Sordin...Får gå nu ett tag innan jag ev. borrar överfyllnadsavlopp.Slangar i beredskap för tömning är för en orolig själ en självklarhet..Mangrove skotten kom med posten idag,de får stå på fönsterbrädan tillsvidare.
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Alltså nu känner jag mig jättedum men vad är alla saker till?!
Eller är det "bara" filtreringen som du byggt i form av en sump ovanför?
Sjukt coolt är det varjefall och som de andra säger; ett riktigt monsterKommentar
-
Självklart behöver du inte känna dig jättedum, det finns ett ordstäv: De enda människor som kan kallas dumma är de som kallar andra dumma....E.g är det precis som du säger en OHS OverHeadSump..men sump blir ju fel när själva ordet Sump betyder något som är nedfällt..Hursomhelst,filtersystem matat meden 1000L resun King2 => öppet Shower filter med biobollar ca3L => Bioblock ca 10L => matta 20PPI => ? TBD => ? TBD => matta10PPI => klarvatten + ? => utlopp blir i form av nått vattenfall bla bla bla...... Det som också ska in är UV-C 11 eller 18W /pump...värme + kylfläkt + mangrove / belysning.Yes, The Torture Never Stops...-------------------
MatsKommentar
Kommentar