300 spänn på Blocket
Kollaps
X
-
-
Nu är tvärstaget borta.Kapade den med diamantskivan från Jula. Funkade precis som Julas hålborr för glas. Man får vara stadig på handen när man börjar..så den inte klingan studsar runt. Kylde med vatten. Skyddsglasögon OK men komplettera med öronproppar.-------------------
MatsKommentar
-
Efter fredagsmyset med nerkapningen av tvärstaget har aktiviteten varit låg.
Pumpen, Ocanrunner 2500 är nu monterad...försökte först ställa den på högkant,
men det var inte så lyckat, accumulerade luft och lät efter en stund som en illa trimmad gräsklippare.Fick flytta utblåshålet, lägga igen det gamla med silikon + sand.Nu går den som en dröm, vispar på bra.Behöver nog inte wavemakern.
Har också pillat lite med OHS + köpt lite mer grejjer...plexiröret 120x500mm ska jag testa som Trickle-filter....fatta...som Kapten Stofil skulle sagt.-------------------
MatsKommentar
-
Idag har det varit vattenlek..att pmpen skulle gå som en dröm var bara en dröm,
tydligen så måste den monteras med utblåset uppåt för att gå tyst.Hoppas jag iallafall, får dra lite längre rör + en 90 böj.Funkar det inte då så blir det väll att rikta utblåset neråt, hemska tanke, vad sanden ska yra omkring.
? Någon som har erfarenhet av Oceanrunner 2500 ?
Vågade mig också på att köra Overhead"sumpen/filtret" med duschslangen som cirkulationpump.Behöver nog säkra överfyllnad med några hål här och där.-------------------
MatsKommentar
-
Vad ska man säga: Skyll dig själv när du inte orkar göra ritning..Nu blir det till att höja takfläkten..Hur ska detta sluta? Troligen med en rejäl vattenskada,tur att man inte bor på 64 våningen.-------------------
MatsKommentar
-
Hehe, häftigt!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Paket från Hong Kong
Äntligen kom paketet från FishStreet i Hong Kong. Beställde för nästan 1 månad sen grejjer, det jag egentligen behövde var en ramp 4x24W T5 för det facila priset 80 USD..med $ kurs 6,30 kändes det väl OK men framförallt en test hur det skulle funka....När jag ändå skulle beställa så blev det såklart lite andra grejjer efetr som det är så billigt och man är ju smånördig så det räcker till.
Men x..x.x. när jag öppnar paketet... efter surt betald tull,alla prylar som jag egentligen inte riktigt behövde var med.Men inte rampe....så x.x oväntat va?
Har jobbat i Kina hur mycket som helst och borde veta bättre..
Kan man säga Nej..Nej den är slut ....det går väll inte för sig.
Så kan det gå.
Har skickat mail, få se vad de nu ska skylla på.
The Torture Never Stops som F Zappa så förtjänstfullt uttrycker det i sin gamla slagdänga.-------------------
MatsKommentar
-
ingen kommer ihåg en fegis ;D storm gillar dit projekt
MVH / PontusPassenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
Paket från Hong Kong 2
Snabbt och alert svar från FishStreet...skönt att alla inte har lediga lördagar.
De hadde självklart delat leveransen på 2 paket, troligen någon okänd Kinesisk tradition.. eller så är antalet paket lönegrundade, vem vet, ingen ide att fråga.
De är samma som kinamaten, blunda, undvik att få mat-pinne i näsa, fråga inte nått ...
Bara att maila Posten/tullen så att de släpper iväg det andra paketet...Odds på dubbeltull&Skatt..?-------------------
MatsKommentar
-
Snabbt och alert svar från FishStreet...skönt att alla inte har lediga lördagar.
De hadde självklart delat leveransen på 2 paket, troligen någon okänd Kinesisk tradition.. eller så är antalet paket lönegrundade, vem vet, ingen ide att fråga.
De är samma som kinamaten, blunda, undvik att få mat-pinne i näsa, fråga inte nått ...
Bara att maila Posten/tullen så att de släpper iväg det andra paketet...Odds på dubbeltull&Skatt..?
Grym tråd förövrigt! Väldigt underhållande skrivet och det uppskattas
Absolut humor som tilltalar mig så keep up the good job! ;DKommentar
-
Nää, ingen ide att lägga nått på oddset, sannolikheten är väll större att man blir misstänkt för smuggling när man ställer till sånt här omak för myndigheten ...
Lika bra att betala in Tull&Skatt direkt...men då blir man väll åtalad för bestickning av tjänsteman.Livet är ett h-e, den enda glädje man känner på morgonen är att man inte fått någon vattenskada,och då har man inte ens vattensäng.-------------------
MatsKommentar
-
Lite kvälls pyssel i väntan på vårbudgeten.
Plexiglasböjning för showerfiltret. 10mm rundstång, värmepistol på lägsta värme...ja är ju en BilligBiltema så har bara 2 lägen. 25 mm plexirör, började med pistolen men blev för varm dvs bubblor, ändrade till ugnen 100=>150 grader med grillen som strålningsvärme, inga problem.Byggde för mycket så jag fick ta fram borren..-------------------
MatsKommentar
-
Fattar inte varför jag alltid befarar det värsta när jag jobbar med glas...När man jobbar med kvalitetsborr från Jula...måste ha varit glasmästere i ett tidigare liv.
Som ni kanske förstår är inte tanken att dölja tekniken..om man säger så.-------------------
MatsKommentar
-
Ser ju jätteproffsigt ut!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Snyggt fixat, hur tjockt var glaset, 10mm var det eller?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar