Malawi oktober 2011

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • October 2002
    • 601

Malawi oktober 2011

Hej,

En av de saker jag skall göra i Malawi nästa vecka är att komma överens med Red Zebra lodge om nyttjandet av båt, kompressor, tuber mm inför resan i oktober. Det är en del praktiska saker som skall lösas.

Det är alltå en resa planerad för perioden 2 oktober - 16 oktober 2011. Datumen avser ankomst respektive avresedatum till/från Malawi så avresa Sverige är minst en dag innan. Jag åker nog ut 5 - 7 dagar innan.

Det är just nu 5 deltagare på resan så vill någon följa med går det nog bra.
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Vi förväntar oss massor av bilder och berättelser! Ingen press bara...
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Lars Andersson
      NCS Medlem
      • October 2002
      • 601

Ursprungligen postat av DaRe
      Vi förväntar oss massor av bilder och berättelser! Ingen press bara...
      OK, aktiviteten på forumet verkar mycket låg så jag kommer här att ge lite teasers av vad man kan uppleva och förvänta sig på en Malawiresa. Hoppas det intressear någon

1 Landar på Kamuzu Int. Airport
      2 Lokal transport till sjön (vi åker oftast bättre än så här)
      3 Larry (på bilden) och jag brukar starta vår Afrikavistelse hos Samantha på Cool Runnings
      4 Äntligen en kall original Carlsberg. (En riktig Carlsberg bryggs inte i Danmark utan i Malawi)
      5 Sedan till Red Zebra där vi har vår bas, båt, lokala medarbetare och jag har min utrustning

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Sköna bilder, känns som man är där!!
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• Lars Andersson
          NCS Medlem
          • October 2002
          • 601

Sköna bilder, känns som man är där!!
          Och jag lovar det är ännu bättre live, vad kan jag göra för att locka Er med på resan?

Som en upplysning, med anledning av en fråga på stämman, kan jag upplysa att vare sig jag eller Larry tjänar något på att arrangera resorna annat än att den totala kostnaden slås ut på flera deltagare. Om vi båda åkte ensamma skulle kostnaden bli mer än dubbelt så hög som om vi vore 6 personer att dela på kostnaden. Även Ad betalar sin del av resan.

Bild 1 Red Zebra Lodge
          Bild 2 Matsal och bar at Red Zebra, Ad, Larry, Lars och Martin Geerts
          Bild 3 Mitt sovrum at Red Zebra Lodge
          Bild 4 Akvarier at Red Zebra, Stuart M Grant Ltd.
          Bild 5 "Små" betongkar at Red Zebra, Stuart M Grant Ltd.

Kommentar

• DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

Ser inte ut att vara så tufft som Ad Koning fick det till?!

///David

Kommentar

• palleh
              Användare
              • December 2006
              • 704

Ser inte ut att vara så tufft som Ad Koning fick det till?!
              På RZL är det helt klart skönt att vara. Andra bullar om man tillbringar många dagar på sjön däremot.
              http://picasaweb.google.com/palleph

Nya bilder laddas upp hela tiden

Mvh Patrik

Kampfisk!

Kommentar

• Lars Andersson
                NCS Medlem
                • October 2002
                • 601

Kipili here I come?

Tidplanerna ändrade något för mig. Jag kommer troligen att vara i Tanzania från den 20 september till 30 september. Det gör att jag kommer att resa ut ca den 8 september. Jag kommer att besöka ett barnhem i Mzuzu direkt efter att jag kollat min utrustning vid Kambiri och Senga Bay.

Eftersom all utrustning finns i Kambiri måste jag åka till Malawi först och sedan ta mig landvägen till Kipili. Inte den mest lockande resan kan jag lova er. Dessutom mycket dyr, eftersom det sliter på bilarna så kostar det. Det tog 31 timmar för de som gjorde det förra året. Trösten är dock att lodgen i Kipili är helt underbar.

Kommentar

• Lars Andersson
                  NCS Medlem
                  • October 2002
                  • 601

Arets resa, och nasta ars

Det har tillkommit en person pa resan i oktober men det finns fortfarande plats for ett mindre antal deltagare. Nasta ars resa i september 2012 ar dock redan fullbokad. Tanganyikaresan till mellersta delen av ostra kusten i Tanganyikasjon i maj 2012 ar inte oppen for alla (forskningsresa) men det gar bra att hora av sig sa kan vi diskutera vad som kan goras.

Kommentar

• Lars Andersson
                    NCS Medlem
                    • October 2002
                    • 601

Nu börjar resan (min) slutligen få fast form.

Utresa från Linköping med KLM den 21 september kl 17:10.

Tanzania (Lake Tanganyika) 22 september - 2 oktober inkl resdagar t. o. r. från/till Malawi (där all utrustning finns lagrad). Malawi (Lake Malawi) 2 oktober - 16 oktober (gruppresa) och 17 - 24 oktober (ett par av deltagarna från gruppresan stannar ombord en vecka extra). Red Zebra Lodge 25 - 27 oktober (torka prylar och packa för hemresan).

Hemresa 28 oktober. Hemma i Linköping den 29 oktober kl 16:25 (efter att ha haft ett stopp i Nairobi på 10 timmar)

Bokade nyss biljett.

Skulle någon vilja följa med har jag en massa extra utrustning inkl två extra kamerasystem att låna ut.
                    Senast redigerad av Lars Andersson; 07 August 2011, 06:09. Anledning: Tillägg

Kommentar

Arbetssätt...