Men vad borde jag gøra med kameleont-tjejen då, vænta tills hon børjar tugga kanske?
Projekt Malawi 450l
Kollaps
X
-
-
-
-
Kul med Crabon, hur många är det av varje art nu ?
Dessa arter har jag än så länge i 240 liter
Metriaclima Calinios 2 hannar 1 hona (ska bli 2 honor till)
Metriaclima Estahare 2 hannar 3 honor.
Metriaclima Zebra spräkliga f1 or från Nkatha Bay 2 hannar 3 honor.
Pesutropheus Crabo 2 hannar 3 honor.
Och en malawipilnäbb (Aethiomastacembelus shiranus)
Hur stor är Crabo honan ? Har själv en hona på tolv centimeter. Fast hon är konstigt nog svart som en hanne.Kommentar
-
Har tittat mycket på om det skulle gå att ha 10 johannii men tyckte dina fiskar var väldigt fina. är dom ovanliga ?Kommentar
-
Kul med Crabon, hur många är det av varje art nu ?
Dessa arter har jag än så länge i 240 liter
Metriaclima Calinios 2 hannar 1 hona (ska bli 2 honor till)
Metriaclima Estahare 2 hannar 3 honor.
Metriaclima Zebra spräkliga f1 or från Nkatha Bay 2 hannar 3 honor.
Pesutropheus Crabo 2 hannar 3 honor.
Och en malawipilnäbb (Aethiomastacembelus shiranus)
Hur stor är Crabo honan ? Har själv en hona på tolv centimeter. Fast hon är konstigt nog svart som en hanne.
Tog två småcrabo-honor också samt den stora med rom. Hon är runt 12 cm men hanen är megastor, drygt 17cm ser jag nu efter lite mätningar.
Är den pilnäbben från Malawisjön alltså? Hittar ingen info om den här eller på zoopet.Kommentar
-
Sen är väl inga så direkt så väldigt ovanliga vad jag vet (vilket inte är så mycket), kanske att man inte ser protomelas chiriwa dimidiochromis strigatus lika ofta dock.Kommentar
-
-
Han som jag brukar handla fiskar hos, Nol utanfør kunælv, skulle få hem 3-4 sorters tanganyikapilnäbb på fredag sa han. Dom verkar ju vældigt roliga så jag ær bra sugen.
Han brukar få hem vuxna fiskar också så slipper man vænta på att miniyngeln ska ta hundra år på sig att væxaKommentar
-
Kommentar
-
-
Det är en anubias av någon sort va?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Japp, anubias.
Får se om den klarar sig, var tvungen att plantera väldigt djup för annars flöt dom bara upp så fort ngn var där och rotade.
Ville ha ngt mer än bara vallesneria nämligenKommentar
-
Yngellycka!! :p
Mamma fisk hade hunnit släppa ett par såg jag som gömde sig i en grotts så tog genast och tömsde henne i ett yngelkar i det stora karet.
Räknar till ca 30st suuuupersöta små yngel!
Så nu fick jag även lite smått panik!
Ska jag låta dom gå kvar i det stora i yngelkaret? Ser dom andra försöker äta dom genom plasten nu Har ju ett 60l igång med lite andra fiskar som jag kunde flytta, ph där ligger på 7.2-7.6
Vad skall jag ge dom att äta? Gav dom lite småpellets som dom glatt försöker tugga i sig men de verkar lite stort för dom. Kanske går med väldigt finsmulat torrfoder ist?
*Glad!*Kommentar
-
Kommentar