Jo det finns nog fler som har dammar. Egen tråd så nappar de bättre skulle jag tippa.
Projekt Malawi 450l
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Kommentar
-
Det har du rätt i. Vi har sedan tidigare sagt att vi ska hålla ned antalet sektioner, men vad vet jag.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
icehacker:
Slåss dina johannii hanar mycket. Har själv skaffat 3+3 så jag är lite orolig att det ska bli mycket fight i karet.
Funderar även på att skaffa finare sand typ 0,4 mm - 0,8.
Har du gjort ren din sand nån gång? I så fall: var det svårt?
Hur gjorde du?
Tack på för handKommentar
-
Men som sagt är det inte så farligt och ingen som blivit skadad eller så.
Dom är väldigt kaxiga för att vara minsta fisken i karet, bara zebrahanarna är kaxigare.
Har förresten en zebrahona som tuggat ett litet tag, va lite osäker på hur länge, så tog upp och skakade lite. Det var fortf bara ägg, men väldigt stora så jag la två st i en yngelkasse nu så får vi väl se om det kläcks någotKommentar
-
-
Ja just det ja
Det behöver jag aldrig göra rent, dom håller på att gräva och tugga i sig sanden och sen spottar ut den hela tiden så den är i ständig ruljans.
Speciellt crabon och livingstoniiarna håller på med det hela tiden.
Iband skrubbar jag glaset som är mod sanden nertill någon gång men det är alltKommentar
-
Jo det är fördelen med grävare, sanden motioneras braKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
-
Vilken fabrik!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
-
Var på Aquarium Malawi i Torsdags och köpte; Labidochromis Hongi red top, Cynotilapia afra VF Nkhata Bay. Köpte 1+3 av båda, alla Afra honor tuggar och 2 hongi. H
köpte tre crabro honor till. så nu har jag totalt ;
Metriaclima estherae 3+ 7
Pseudotropheus crabro 1+4
Metriaclima zebra OB F1 nkhata bay 1+3
Labidochromis sp. ''hongi'' 1+3
Cynotilapia afra VF Nkhata Bay 1+3
Så just nu är det rätt fult med yngel. Tuggar gör nu 1 Zebra, 3 Afra,2 Hongi.Senast redigerad av stavhem; 25 July 2011, 14:45.Kommentar
-
Var på Aquarium Malawi i Torsdags och köpte; Labidochromis Hongi red top, Cynotilapia afra VF Nkhata Bay. Köpte 1+3 av båda, alla Afra honor tuggar och 2 hongi. H
köpte tre crabro honor till. så nu har jag totalt ;
Metriaclima estherae 3+ 7
Pseudotropheus crabro 1+4
Metriaclima zebra OB F1 nkhata bay 1+3
Labidochromis sp. ''hongi'' 1+3
Cynotilapia afra VF Nkhata Bay 1+3
Så just nu är det rätt fult med yngel. Tuggar gör nu 1 Zebra, 3 Afra,2 Hongi.
Får väl se vad man ska göra sen när dom växer på sig bara ^^Kommentar
Kommentar