Projekt Malawi 450l
Kollaps
X
-
-
Är det inte en Dimidiochromis strigatus du harSenast redigerad av stavhem; 21 June 2011, 11:53.Kommentar
-
De där rovmalawisarna skulle jag gärna se lite mer bilder av.
av någon anledning är jag lite extra fascinerad av dessa (om vi snackar malawi)Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Kommentar
-
BTW, vore det inte intressant att utöka artregistret med just endemiska fiskar som lever med cikliderna. Iofs då suger vi in alla tetror också, men jag saknar det i alla fall. Särskilt om man skulle kunna söka på ett exakt område för att hitta arter som lever där, då vore det vettigt med hela bilden.Kommentar
-
Jo jag kollar där ibland och hålel rmed det är kul. Tyvärr är det ofta svårt att hitta de fiskar man vil ha från ett visst land. Inte tillräckligt många tänker väl så, så efterfrågan är för låg...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
-
Ser schysst ut, hur är det med stridigheterna? Har du någon kung ännu?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jo det bråkas allt lite men inte så jättefarligt. Kungen är ju fortfarande helet klart den stora Crabo-hanen, han är ju också överlägset störst. Tyvärr biter han även på min stora gibbicepsmals fenor :/
Annars får jag nog säga att rödzebra-hanarna är riktigt tuffa, dom jagar rovfiskarna utan problem men det är inte så mycket fight med dem, med hanarna mellan. En av tre är dock väldigt mobbad och brukar sitta och gömma sig hela dagarna, han har även magrat en hel del så tror inte han får i sig så mycket mat heller :/
Inga yngel på zebrorna men tycker det ser ut som en av honorna verkar vara redo.
Sen simmar det numera en kull med johanni-yngel också, supersmå och söta
Får hoppas att några överlever Livingstonii-jakten medKommentar
-
Nu ser jag att en av rødzebrahonorna står och tuggar samt _två_ till crabohonor, 1st kull med johanni ær också ute och simmar. Invasionen ær ett faktumKommentar
-
Det blir till att skaffa fler burkar då. så syndKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar