Projekt Malawi 450l

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • icehacker
    Användare
    • March 2011
    • 157

Dom ær inte så jætteroliga att se på dom hær som jag har nu tycker jag, ær sugen på några med lite "roligare" beteende..
    - 60l yngel| 240l Mix | 450l Malawi -

Kommentar

• classe
      NCS Medlem

• April 2007
      • 1147

Ursprungligen postat av icehacker
      Dom ær inte så jætteroliga att se på dom hær som jag har nu tycker jag, ær sugen på några med lite "roligare" beteende..
      snyggt karet din den o fin färg mbuna..
      Senast redigerad av classe; 22 March 2011, 23:47.
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• icehacker
        Användare
        • March 2011
        • 157

Ser att ena Johannihanen håller på och gräver något väldigt. Har grävt två stora hålor utanför själva stenröset.

Vad ska dom eg med hålorna till när dom är munruvare?

Kommentar

• stavhem
          Användare
          • January 2011
          • 119

snygt kar, vilka är dom gula cikliderna.

Kommentar

• icehacker
            Användare
            • March 2011
            • 157

Det är Johanni-honorna

Kommentar

• stavhem
              Användare
              • January 2011
              • 119

ok, tack så mycket.

Kommentar

• icehacker
                Användare
                • March 2011
                • 157

Dom är supersöta =)

Men funderar fortfarande på vad dom ska med alla hålorna till har dom tänkt?

Kommentar

• stavhem
                  Användare
                  • January 2011
                  • 119

Det kanske är lek på gång, min blåzebra hanne gräver hela tiden och en rödzebra hona har haft två kullar på tre månader kolla om dom som gräver jagar bort andra hannar och darrar framför honorna.Då är det troligen lek på gång.

Vad heter gruset och vilka är dom ljusblåa fiskarna? Det är väl ett ytterfilter du har ?

Kommentar

• icehacker
                    Användare
                    • March 2011
                    • 157

Jo hoppas på att det är lek på g, lekar dom i hålorna sen då eller?

Gruset är ciklidgrus 2mm och 10mm och det är ett fluval fx5 ytterfilter som sitter i där.

Dom ljusblåa är rödzebrahanar, den ena är rätt rolig. Brukar alltid sitta och "hänga" precuis vid utblåset till filtret

Kommentar

• stavhem
                      Användare
                      • January 2011
                      • 119

ja dom leker i hålorna men dom lägger ingen rom där, den plockar honan upp i munen och hannen mjölkar sedan sök tilexempel red zebra spawning på you tube så får du se.
                      Senast redigerad av stavhem; 31 March 2011, 18:56.

Kommentar

• icehacker
                        Användare
                        • March 2011
                        • 157

Men läggger hon romen i hålan först då och sen fångar upp den?

Jag bytte vatten idag och sopade igen hålorna med, stackarn verkade inte så glad ^^
                        Men gibbicepsmalen tyckte också att det var roligt att ligga och rota runt i hålorna så han fick inte ha dom i fred i alla fall

Kommentar

• stavhem
                          Användare
                          • January 2011
                          • 119

Hon lägger ett till åtta romkorn åt gången, och sedan mjölkar hannen, och så håller dom på. men sök på " mostly eggs " på you tube så får du se en tydlig video.

Tror det skulle passa bra med trewavasae i olika morfer, tilexempel ob, mc och dom andra morferna. Eller ha r du tittat på nnnågot annat?

Är det bara kalktsten eller har du blandat med något mer? tyckte några var väldigt mörka.

Tycker dit kar är otroligt snygt, är sanden svår att göra ren?
                          Senast redigerad av stavhem; 02 April 2011, 14:43.

Kommentar

• icehacker
                            Användare
                            • March 2011
                            • 157

Jag fick ta mig en tur till Nol igår och køpte lite nya fiskar.

Bla en Kameleont-malawihona som har rom. Funderar lite på om hon borde flyttas kanske eller hur man borde gøra før att inte yngelna blir mat sen?

Kommentar

• DaRe
                              NCS Medlem
                              • September 2009
                              • 22830

Jag har inget att bidra men jag följer snacket i tråden. Intresant. Har du bilder på nytillskotten?
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• icehacker
                                Användare
                                • March 2011
                                • 157

Ursprungligen postat av stavhem
                                Hon lägger ett till åtta romkorn åt gången, och sedan mjölkar hannen, och så håller dom på. men sök på " mostly eggs " på you tube så får du se en tydlig video.

Tror det skulle passa bra med trewavasae i olika morfer, tilexempel ob, mc och dom andra morferna. Eller ha r du tittat på nnnågot annat?

Är det bara kalktsten eller har du blandat med något mer? tyckte några var väldigt mörka.

Tycker dit kar är otroligt snygt, är sanden svår att göra ren?
                                Hittade videon, fint
                                Det blev følgande arter: Pseudotropheus crabro, protomelas chiriwa
                                dimidiochromis strigatus.

Sen skulle ha få in lite Tanganyikaålar på fredag med som ja e lite sugen på

Ær bara kalksten, fast lite olika storlekar på det, har inte behøvt gøra ren sandan ænnu så hoppas inte det blir så farligt, dom bøkar och græver ju runt som vildar iaf

Ursprungligen postat av DaRe
                                Jag har inget att bidra men jag följer snacket i tråden. Intresant. Har du bilder på nytillskotten?
                                Jodå, har tagit massa bilder! Får lægga upp lite ikvæll då

Kommentar

Arbetssätt...