Grovt grus och fin sand i samma kar?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Du kan också begränsa områden mot spridning genom att lägga skiffer halvt under sanden som håller sand på ena sidan och grus på andra. Jag har som standard många platta stenar under min sand för att det blir snyggare om de grävs fram jämfört med glasbotten. Dubbel verkan i ditt fall.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• KuRtaN
      Användare
      • February 2008
      • 778

Jag har provat detta och det fungerade okej när jordätarna var små och otroligt dåligt när dom växte till sig. Dom flyttar runt sanden rätt bra kan man säga. Slutade med att jag fick sila ur all grov sand medans akvariet var i drift pga att jag inte ville skada äggen hos tuggande honor.
      Over and out // Mathias

Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

Kommentar

• KuRtaN
        Användare
        • February 2008
        • 778

Ursprungligen postat av DRE
        Jag bara undrar om det ändå inte går det är ju inte alltför ovanligt att man ser halkarsbilder med sand som täcks med massor av sten i olika storlekar.
        Iofs denna kille jag tänkte på hade inte mycket sand:
        http://www.cichlidae.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=8992
        Shit vad snyggt kar med enbart "större" stenar.
        Kanske vore ngt för mitt 600L... hm hm. Nytt projekt på g kanske
        Over and out // Mathias

Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

Kommentar

• icehacker
          Användare
          • March 2011
          • 157

Ursprungligen postat av DRE
          Du kan också begränsa områden mot spridning genom att lägga skiffer halvt under sanden som håller sand på ena sidan och grus på andra. Jag har som standard många platta stenar under min sand för att det blir snyggare om de grävs fram jämfört med glasbotten. Dubbel verkan i ditt fall.
          Det kunde man ju provat kanske ja
          - 60l yngel| 240l Mix | 450l Malawi -

Kommentar

Arbetssätt...