Resor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • October 2002
    • 601

En bild trots allt

Fick en bild fran Samantha pa Cool Runnings. Den visar tva mattligt intresserade ur fotbollspubliken.
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Kul med denna blogg! Keep it up!
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Lars Andersson
        NCS Medlem
        • October 2002
        • 601

Carolina Resort Senga Bay

Ursprungligen postat av tege
        Fasen nu börjar man bli ressugen också.
        Efter att det blivit lite langtrakigt hos Esther sa drog jag i torsdagskvall till Salima. Slutade pa Sanga Beach trots att jag tankt mig till Nkata Bay.

Bodde pa Baobab Lodge med Mpatsa Lodge som narmaste granne. At (och drack ej att forglomma) alltsa pa Mpatsa, den tredje lyxigaste lodgen pa Senga Bay Beach (efter Livingstonia och Kambiri Lodge) Hade en underbar weekend och ar nu redo for sno anda fram till midsommar.

Gick den timma det tog fran Baobab till Red Zebra i morse och var framme ca 10.00. Pa vagen passerade jag Carolina Resort. Bodde inte Du dar 1990, tege?, eller bodde Du pa Livingstonia? Jag tog nagra bilder som jag skall kolla pa pa torsdag natt innan jag aker till stamman.

Idag har jag varvat ner, nyktrat till (det blev en himla massa pilser i helgen) och packat. Aker harifran kl 09.00 i morgon.

Kommentar

• LN
          Användare
          • December 2004
          • 4744

Trevlig läsning Lars. Ha en go hemresa.
          Håller själv på att fila på en ny långresa, kanske inte HongKong denna gång men man vet aldrig
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• tege
            Användare
            • February 2005
            • 2753

Ursprungligen postat av Lars Andersson

Bodde inte Du dar 1990, tege?, eller bodde Du pa Livingstonia? Jag tog nagra bilder som jag skall kolla pa pa torsdag natt innan jag aker till stamman.

Hehe! var jag bodde 1990???

Nu har jag kollat i mitt arkiv, så här var det. Du jag Roger Häggström(dåvarande redaktör CB.) och ett par till bodde på Livingstonia inn. Innan vi skulle fara därifrån visade det sig att det var tomt i dom flesta små plastburkar där det borde varit krabbor. Lite vaga minnen har jag över hur vi kröp runt i sviten och letade förrymda krabbor???
            Kommer ihåg Livingstonia Inn som ett riktigt lyxpalats.

Fasen minnena börjar bli vaga får nog försöka skramla ihop till en resa och åka tillbaka.
            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• Lars Andersson
              NCS Medlem
              • October 2002
              • 601

Livingstonia Beach Hotel

Du var alltsa en av dom som bodde tillsammans med mig pa Livingstonia. Jag har varit dar ett par ggr den har resan. Trevlig, dyrt, sa dyrt att det inte ar vart pengarna.

I mitten av september ar det en musikfestival pa Livingstonias Beach campingground. Lake of Stars har jag for mig att den heter. Funderar pa att aka dit.

Om en halvtimma saaker jag.

Kommentar

• Lars Andersson
                NCS Medlem
                • October 2002
                • 601

Ursprungligen postat av DaRe
                Kul med denna blogg! Keep it up!
                Tack, när jag är i Afrika är det inte så lätt att få till en vettig "blogg". Skall försöka fixa till lite bilder efter helgen. Att fixa pengar till ensamstående mödrar i Malawi samt förbereda paket med fotbollsutrustning, mobiltelefoner och annat som mina lokala vänner behöver tar en massa tid.

Rekommenderar följande tidigare bloggar om DaRe är intresserad

Jag kan inte undanhålla er följande. ”Mitt” hotell är under renovering. Därför är den stora poolen på taket och den superstora motionshallen stängd. ”Läge för att pruta.” Jag lyckades inte komma under priset för att parkera bilen i hotellets garage men det var nära. Rumspriset blev i snitt HK$580 medan en parkeringsplats i

Nu är det snart premiär för Nordiska Ciklidsällskapets adventskalender. Med start den 1 januari 2007 klockan 12:00. öppnas varje dag en ny lucka. Häng med ända fram till julafton!! Se kalender här.. 1 Januari har väl varit för länge sedan? :-|

som underhållning för dem som inte var med då och som kul reprisläsning för dom som gillade dem.
                Senast redigerad av Lars Andersson; 08 April 2011, 09:47. Anledning: Kommatering och punktation

Kommentar

• Lars Andersson
                  NCS Medlem
                  • October 2002
                  • 601

Fotboll

Jag tittar på en del matcher. Airborne (röd dräkt) är ett lag som ligger i näst högsta divisionen och CoolBoys (rödblå ärmar) är ett pojklag. Jag sponsrar dessa båda lag och en del till. Tack Christer för bollen.
                  Senast redigerad av Lars Andersson; 11 April 2011, 11:25. Anledning: Tillägg

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Ursprungligen postat av Lars Andersson
                    Jag tittar på en del matcher. Airborne (röd dräkt) är ett lag som ligger i näst högsta divisionen och CoolBoys (rödblå ärmar) är ett pojklag. Jag sponsrar dessa båda lag och en del till. Tack Christer för bollen.
                    Är detta i Malawi?

Härliga bilder!

Kommentar

• tege
                      Användare
                      • February 2005
                      • 2753

Hahaha är det geten som dömer?
                      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• Lars Andersson
                        NCS Medlem
                        • October 2002
                        • 601

Martins Hus

Några bilder från ett annat projekt.

Mike (Bar man at Esthers) och Martin (Kock hos Esther) började bygga sina nya hus i förra året. Regnet kom tidigt och var väldigt hårt. I november kom nödrop om att de halvfärdiga husen inte klarade regnen och bådas hus hade ramlat ihop. Mikes hus (på bilden från september 2010) gick att rädda men Martins föll ihop till en tegelhög. För Martin innebar det att en halv årslön gick till spillo. Jag har i år betalt putsningen av Mikes hus och har börjat ordna fram medel till Martin för att han skall kunna börja om igen. Mike har själv tagit ett lån för att kunna lägga plåttak på huset och Martin har ansökt om ett lån för samma sak. Att jag inte har några bilder från Martins nedrasade hus beror på att jag klarade inte att ta bilder när Martin var där.

Tack Lasse Omfors för att Du köpte svindyr Malawi Gin och Malawi Rum av mig. Alla pengarna går till Martins hus. Pengarna motsvarar två månadslöner för Martin.

Mikes hus (lite okonventionellt byggt runt det gamla)
                        Martin i sitt gamla, hyrda, hus
                        Emily Martins yngsta dotter

Kommentar

• Lars Andersson
                          NCS Medlem
                          • October 2002
                          • 601

Girls, evening at the pump, Chirombo Bay

Några bilder på unga damer. Tidig kväll vid vattenpumpen i "Kambiri Point Village", Chirombo Bay utanför Monkey Bay. Där skulle jag vilja ha ett hus. Det är fullt med hus men man har byggt dem så att de ligger en bit in och förstör inte stranden som på de andra stränderna.

Kommentar

• StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

Vackra töser och finfin strand. Förstår att du skulle vilja bo där. Det skulle jag med...

Kommentar

• Lars Andersson
                              NCS Medlem
                              • October 2002
                              • 601

Ulovande bilder på Misserna

Som jag skrev så kom det en last med Misser till Esthers på besök. Vad dom hade där att göra vet jag inte men jag antar att det var någon form av show i reklamsammanhang. Oaktat vad anledningen var var dom fem mycket trevliga och skärpta flickor. Mest talade jag med Miss Zimbabwe.

Från vänster till höger. Miss Zimbabwe, Miss Malawi, Miss Tourism Zimbabwe, Esther Grant, Miss Botswana och Miss Zambia.

På de andra bilderna kråmar sig Miss Zambia och Miss Botswana.

Kommentar

• Lars Andersson
                                NCS Medlem
                                • October 2002
                                • 601

Fick Misserna er tysta?

Inga kommentarer eller önskemål?

Är Ni mer intresserade av fotboll så håll tillgodo med Airborne Rangers Soccer Team.

Det är alltså fallskärmsjägare som på sin fritid (även arbetstid enligt min uppfattning) tränar fotboll. Fotbollsverksamheten betalas dock inte av MDF (Malawi Defence Forces)

Jag hittade ett klipp från augusti när Airborne Rangers åkte ur cupen.

PS Jag har inte tagit bilderna

Kommentar

Arbetssätt...