Kul att tråden lever. Grymma burkar allihop!!
Helkarsbild-tråden
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Kommentar
-
Kommentar
-
Tack, ja karet är djupt i förhållande till längd och höjd. Sen lade jag de stora rötterna lite diagonalt för att öka på den känslan. Hörnan till vänster har blivit den lite vildvuxna djungeln då plantorna flyter upp och sen trasslat ihop sig. Det får vara så. Har försökt "designa" inredningen för jordätarna så att det endast är några få punkter där rötterna tar bottenyta. Den grupp suraminensis som går där bökar oavbrutet i sanden och står gärna i skuggan under rötterna.Kommentar
-
-
Tack, ja karet är djupt i förhållande till längd och höjd. Sen lade jag de stora rötterna lite diagonalt för att öka på den känslan. Hörnan till vänster har blivit den lite vildvuxna djungeln då plantorna flyter upp och sen trasslat ihop sig. Det får vara så. Har försökt "designa" inredningen för jordätarna så att det endast är några få punkter där rötterna tar bottenyta. Den grupp suraminensis som går där bökar oavbrutet i sanden och står gärna i skuggan under rötterna.Kommentar
-
Är det optimalt för jordätare med så mycket fri bottenyta som möjligt? Jag har Orange Head som jag skrev i min tråd https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=70834. Har både växter och ganska mycket rötter. Jag har ju märkt att de helst går över den fria bottenytan.
Tycker ditt kar ser bra ut. Hur går det med mulmen och val av pump/filter?Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
Snygg ljust och snygg inredning!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
[ATTACH=CONFIG]48176[/ATTACH]
Bebos av 50 st Tropheus sp. "red" Chimba, 5-6 cm,och 12 st små hästnosar.
Lerkärlen härrör från en kanot som kantrade utanför utanför Zambia i närheten av Chimba. De hade legat på botten i hundratals år,när de hittades av dykare på jakt efter Tropheus...Senast redigerad av Bagge; 22 December 2014, 16:57.Kommentar
-
Kommentar
-
Ska försöka få fram bilder. Har just idag installerat en 150 cm led-belysning i det stora CA-karet. 45x1w dioder.Kommentar
Kommentar