Dom har gård i Yxskaftskälen, brukar ta med mej några varje gång vi är där. Problemet är att många av mina stenar på något underligt sätt försvinner, när jag inte är hemma, o plötsligt uppenbarar sej i rabbatterna i trädgården. Frugan som påtar där är helt oförstående hur dom kan hamna i hennes rabbatter, Hmm.Har inte vägt stenarna, men den stora klumpen är precis att jag klarar av att lyfta in själv i karet, så den kanske väger mer än 30-35kg, ska för skojs skull väga den någon gång när man ändrar. Mille
Helkarsbild-tråden
Kollaps
X
-
-
Jag har inget bra objektiv för vidvinkel så att jag får med hela karet så får det bli en Helkarsvideo istället, iPhone i och för sig - men man ser ju i alla fall hur det ser ut:
//KajKommentar
-
Oj, Mycket tjusigt akvarium! underbart inredning.Kan du berätta lite om den? hur du har gjort.
Mvh BirgittaKommentar
-
Vilken bra ide med videos i tråden. Det ger verkligen ett nytt liv till den!!
Håller med lotusvira, snyggt!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ja vad ska man säga Kajjjan. Du har verkligen uppnått det som var din tanke med detta kar. Jag tycker du lyckats helt förträffligt. Helt rätt växter, snygga rötter och helt underbara fiskar. Bara lyfta på hatten.Kommentar
-
Kommentar
-
Modulerna är Aquaterra Puzzle Rock, en himla massa... Köpte ganska billigt för ett knappt år sedan när grossisten sålde ut. Såg förresten att han säljer sitt privata kar nu på ciklider.se och där kan man se ett annat sätt att använda modulerna.
Två av mina moduler har jag dessutom gjort till filtermoduler med ett antal påsar aktivt kol i också. Jag har dessutom 2 st Fluval Fx5 som filtrering. Tre större rötter. Speciellt utvalda. Dessutom, de spiralliknande lianerna som man ser i mitten av karet har jag köpt på Akvarielagret i Bromma. De gjorde stor skillnad på hela intrycket när de kom i. Rekommenderas! Jag har tre sådana längder (ca 130-150 cm långa, tror jag) och de mjuknar en hel del efter en tid i vattnet så att det går att böja lättare.
En målsättning är att dölja all teknik i mesta möjliga mån. Typ doppvärmare och in- & utblås från pumpar.
Karet är 80 cm djupt och 75 cm högt vilket gör det lättare att inreda och få det hela lite mer 3-dimensionellt med både djup, bredd och höjd.
//KajKommentar
-
-
Sv: Helkarsbild-tråden
Aha så lianerna mjuknar, då blev de med ens intressantare!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Hur snyggt som helst kajjjan! (Y)När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Himla snyggt Kajjan. Finns det nån spännande L-mal som simmar i karet också?
Det karet är verkligen gjort till ditt val av fiskar, helt perfekt.Kommentar
-
Juwel Vision 450 l
Hej,
Då jag som ny medlem försöker lära mig att hitta rätt på detta suveräna forum försöker jag lägga in en bild på mitt akvarium.
Jag har nyligen startat det och i Fredags så fick det 9 st. nya innevånare (8 Frontosor och en spotted panaque L-330) )
Akvariet är inrett med Juwels bakgrund, korallsand, hålsten, kalksten samt Juwels stengrottskopior.
Bilden blev inte den bästa, men det är en början i alla fall.Mvh ThomasKommentar
-
Sv: Helkarsbild-tråden
[ATTACH=CONFIG]43182[/ATTACH]
Hej,
Då jag som ny medlem försöker lära mig att hitta rätt på detta suveräna forum försöker jag lägga in en bild på mitt akvarium.
Jag har nyligen startat det och i Fredags så fick det 9 st. nya innevånare (8 Frontosor och en spotted panaque L-330) )
Akvariet är inrett med Juwels bakgrund, korallsand, hålsten, kalksten samt Juwels stengrottskopior.
Bilden blev inte den bästa, men det är en början i alla fall.
Annars så skulle jag föreslå att försöka bygga lite höjd på någon av stenhögarna för att få lite mindre "platt" utseende.Mvh
//AlfKommentar
Kommentar