Otroligt snyggt Nanoräkan
Helkarsbild-tråden
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Fina växter
Hej nanoräkan,gillar ditt växt kar.Vad gör du för att hålla växterna i mint condition?Kommentar
-
När jag presenterade två, av mina tre kar tidigare i den här tråden, så var detta 540-literskar en katastrof - så det visades inte på bild då.
Jag hade alla alger, som tänkas kan, från A-Ö.
Så här ser det ut idag, sex månader senare...efter det "berömda tålamodet"!IngerKommentar
-
Ojoj grym förbättring!!
Hmm, krångligt ämnesrubrik. det brukar alltid vara intressant att se hur folk har organiserat/inrett sina akvarier. För inspiration och designideer. Kom igen nu och dela med er av bilder på era helkar!!! Jag börjar: 936 liters 160x90x65 (BxDxH) 430 liters 130x60x60 720 liters 200x60x60 280 liters 70x65x65 (min sons) Edit:Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ojoj grym förbättring!!
http://www.ciklid.org/forum/showpost...&postcount=677IngerKommentar
-
hehe ... I seeee youuuKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Jag gör faktiskt inte så mycket, rensar ibland när det vuxit för mycket, som du ser är det ganska enkla växter, svärdplantor, jättevallisneria, anubias och olika cryptos.
Jag tillsätter ingen näring och kör på juwels originalrör med en reflektor på varje rör.
Det jag tror är viktigt är att man tar bort dåliga/vissna blad och sen inte stör för mycket. Jag tror på att låta växterna sköta sig själva och sprida ut sig där de trivs.
Man får nog helt enkelt pröva sig fram, detta funkar för mig, växterna växer jättemycket och det finns inga alger, men det kanske inte funkar alls för andra
Förlåt för att jag stör i denna mycket inspererande trådKommentar
-
720 litern efter ombyggnation
Yngelakvariumet.
Ett av akvariumen i ställningen.Kommentar
-
Snyggt Inger!När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
-
Snyggt!!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar