Kanonfina akvarium Max! I synnerhet det stora karet när diskarna gick i det. Tummen upp!
Helkarsbild-tråden
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Tror det är ditt akvarium med vildfångade discusarna jag dräglat över på youtube en längre tid. Har den som bokmärke på datorn hemma och tittar på lite då och då när jag känner att mitt akvarium är för litet
Grymt snyggt är det!Mvh
//AlfKommentar
-
Jag vet att många kan känna att man måsta hålla sig till de befintliga trådarna därför tar jag upp det.
Frihet ägerKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
jasså, ja det kan jag tänka mig att du har. så då kan vi kanske vänta ännu fler nya spännande bilder framöver då. Har du ställt upp i nån aquascape-tävling nån gång?Kommentar
-
Alla Mats stora och små kar är helt fantastiska och jag har precis som ni andra dreglat över dem många gånger. Men jag är trots detta ännu mer imponerad över kuben några inlägg över detta. Inredningen i detta kar är enligt mitt tycke helt genial. Jag har suttit och kollat på första bilden ett tag. Först ser man "bara" att det är en supersnyggt kar, sen börjar jag fundera på placeringen av rötter och växter. Inser då att inget skulle kunna förändras till det bättre, alla små detaljer är perfekta. Alla grenar är precis där de skall vara, detta gäller även växterna. Blir ett otroligt djup i detta kar. Bara att buga och bocka inför ett konstverk.Kommentar
-
Jag bugar och bockar Fletch - Tack skall ni ha, Alla!
Det finns lite olika skolor när man inreder, eller rättare sagt; hur många "skolor" som helst. Några regler för inredning existerar ju egentligen inte, men det finns olika förhållningssätt. När man inreder sitt kar gör man ju detta efter eget tycke och smak.
Man kan "kaos"-inreda, alltså låta saker man monterar i karet hamna lite hur som helst. och sedan finputsar man. Eller så kan man styra inredningen, så som många aquascejpare gör, efter lite striktare regler.
Om man gör inredningar, så som du Fletch upplever som "perfekta", så har man lyckats träffa vissa mål hos betraktaren. Andra kan uppleva inredningen på ett helt annat sätt och tycka att det ser mediokert ut - "It's in the eye of the beholder", som man brukar säga.
Hur som helst känns det otroligt smickrande att folk gillar vad man gör mestadels, det värmer gôtt!Kommentar
-
Nytt malawikar
Lägger upp en bild på mitt nystartade malawikar, varit igång omkring 1 månad nu.
Insuget till höger i akvariet är från ett ytterfilter som varit igång i ett annat kar tidigare och sitter i tillfälligt. Annars är det en klassisk lösning med pumphuvud bakom filtermatta.
Invånare:
L. caeruleus x 10
Ps. demasoni x 11
Ps. sp. "acei" mari gold x 8
Ancistrus x 4DavidKommentar
-
Mitt helt nystartade SA som det ser ut nu, växter och lite annat ska väl i förr eller senare, men måste känna in rummet som min hjälte Ernst hade sagtKommentar
-
Mycket trevligt kar. Har ni bra pris på L-200 där uppe eller?CSN är en fantastisk informationskälla,bli medlem du också!Kommentar
-
Dessa kostade 395 vilket jag förstod var ett bra pris, pratade med Kent i Nol och han kunde ta hem också, men då fick han betala 600, sen ska han ju ha vinst på det med.
Så det kändes som att detta var ett bra pris. Arten är ju aldrig odlad heller, inte för att jag tror att jag kommer klara det, men ska försöka ge dem så goda förutsättningar som möjligt. De är iaf livliga och simmar runt en hel del så jag får ju mycket nöje av dem.Kommentar
-
-
Asgrymma inredningar allihop kul att få kolla.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
//KajKommentar
-
Mitt 310L (125x50x50)
Simmar ca 30 st Sp red Ndole i detta kar och 4st hästnosar.
Troffarna är ca 8cm.
Mvh Göranhttp://www.skovdeaf.se/
http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
http://www.skovdefagelklubb.se/Kommentar
Kommentar