If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Helkarsbilder är alltid kul!
Jag slänger in några bilder på ett 960-liter i olika faser, som gjordes i ordning för en grupp vildfångade Nahmunda Red Discus.
Sedan några bilder på ett 600-lites Tanganyika (i mångas ögon okonventionellt inrett med tanke på att det är en hel del rötter, men det där är inget att vara orolig för, gäller bara att ha lite koll på vattnet så fixar det sig).
Helkarsbilder är alltid kul!
Jag slänger in några bilder på ett 960-liter i olika faser, som gjordes i ordning för en grupp vildfångade Nahmunda Red Discus.
Sedan några bilder på ett 600-lites Tanganyika (i mångas ögon okonventionellt inrett med tanke på att det är en hel del rötter, men det där är inget att vara orolig för, gäller bara att ha lite koll på vattnet så fixar det sig).
Usch, det känns änna som att jag, som nybörjare på detta eminenta forum, "bombar" sönder med en massa bilder och OT i helkarstråden...
Bara för det så tror jag att det är på sin plats att återställa ordningen lite. Alltså, tillbaka till helkarsbilder;
Här är några bilder på en 70x70x70-centimeterskub, med andra ord 343-liter.
Tanken här var att bygga på djup och höjd. Det innebar en massa rötter, och att på dessa att binda olika sorter av Anubias och Windeløv-java. I det här karet gick en grupp White Butterfly-Discus senare (finns bilder på det också...).
Bindandet av alla växterna på rötterna tog en hel dag i anspråk - kul men tidskrävande!
Kommentar