Riktig snygg setup, ögat stör sig dock lite på den klart avsågade högra änden på grenen. Annars som sagt en 10 poäng'are
Helkarsbild-tråden
Kollaps
X
-
-
Härligt med ett riktigt Malawikar
Fin burk dock..!Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Eller hur?
Tack så mycket.Kommentar
-
Bilder har aldrig vart min starka sida..
Har stora problem med toffsalger och det fiskbestånd som är där just nu håller på att göras om.Kommentar
-
Vänta nu vad är det för ciklid du har? Har vi sett den tidigare?
Snygg burk förresten!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
De ciklider som går i den burken är
3 Caquetaia myersi
1+1 Parachromis loisellei
Rocio octofasciata
Icke ciklider:
1+1 ancistrus mal
2 Ctenopoma acutirostre (fläckig klätterfisk)
1 Phseudoplatystoma Faciatium (skednosmal)
1 Agamyxis pectinifrons (Prickig knorrmal)
1 Apteronotus albifrons (black ghost)
1 Glyptoperichthys gibbiceps (segelfenspleco)
När alla beställda fiskar kommit och jag fått upp det som går i growouten så kommer uppsättningen ciklider vara:
1+1 Rocio octofasciata
Amphilophus citrinellus
Parachromis dovii
Cichlasoma trimaculatum (saknas fortfarande)
Cichlasoma salvini (inte självklara)Kommentar
-
Tack! Kan ha postat karet tidigare men isåfall med bakgrund och lite märklig inredning. Har sen rätt mycket ciklider i olika kar, både CA och SA.
De ciklider som går i den burken är
3 Caquetaia myersi
Rocio octofasciata
Icke ciklider:
1+1 ancistrus mal
2 Ctenopoma acutirostre (fläckig klätterfisk)
1 Phseudoplatystoma Faciatium (skednosmal)
1 Agamyxis pectinifrons (Prickig knorrmal)
1 Apteronotus albifrons (black ghost)
1 Glyptoperichthys gibbiceps (segelfenspleco)
När alla beställda fiskar kommit och jag fått upp det som går i growouten så kommer uppsättningen ciklider vara:
1+1 Rocio octofasciata
Amphilophus citrinellus
Parachromis dovii
Cichlasoma trimaculatum (saknas fortfarande)
Cichlasoma salvini (inte självklara)
Men jag kan nog tänka mig att din planerade fisksammansättning kommer ge dig huvudvärk dovii trimac och citrinellum kommer nog dominera karet tills doviina blivit större och dominerar hela karet, men jag hoppas verkligen det kommer fungera för dig du får hålla oss uppdatterade!
Hur går det med doviina du hämtade hos mig?CAKommentar
-
Snyggt kar.
Men jag kan nog tänka mig att din planerade fisksammansättning kommer ge dig huvudvärk dovii trimac och citrinellum kommer nog dominera karet tills doviina blivit större och dominerar hela karet, men jag hoppas verkligen det kommer fungera för dig du får hålla oss uppdatterade!
Hur går det med doviina du hämtade hos mig?
Det går alldeles utmärkt, har än så länge inte tappat någon utan de flesta växer på bra.Kommentar
-
Jo, det kommer att ge mig huvudvärk men jag tror det ska gå bra om de håller sig i hyffsat lika storlek och det är crowdat i karet. Men jag ser det som ett problem på sikt och förhoppningsvis när de börjar nå storlek så har jag hus och lite andra förutsättningar.
Det går alldeles utmärkt, har än så länge inte tappat någon utan de flesta växer på bra.CAKommentar
-
ska putsa lite rutor och fixa imorgon så kan jag nog ta en bild, men det karet är verkligen inget snyggt kar utan bara byggt för att dra upp fisk i storlek. Mest bara en massa rötter som vägrar sjunka till mitt SA-projekt. Sen går de ju bland annat tillsammans med 23 stycken orangeheads, viejor, L-134 m.m...
Då är karet som de snart ska flyttas till aningen snyggare, törs dock inte flytta de än då mina små salvini är förjävligt elaka under leken..Kommentar
-
Dom här bilderna finns redan i presenationstråden (visste inte om den här tråden då).
Det är två av mina tre kar.
150-liter hörnkar med 1+2 Apistogramma borellii och två gamla smycketetror.
220-liter, där det snart kommer nya invånare - samt ett 540-liter, där det har varit alginvasion, och ser för jäkligt ut just nu. Måste dit en massa glada växter m.m. innan det knäpps några bilder på detta kar igen!IngerKommentar
-
Men snyggt i alla fall!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Dom här bilderna finns redan i presenationstråden (visste inte om den här tråden då).
Det är två av mina tre kar.
150-liter hörnkar med 1+2 Apistogramma borellii och två gamla smycketetror.
220-liter, där det snart kommer nya invånare - samt ett 540-liter, där det har varit alginvasion, och ser för jäkligt ut just nu. Måste dit en massa glada växter m.m. innan det knäpps några bilder på detta kar igen!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Bra jobbat Inger! Du verkar ha bra koll på inredningsbiten.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
Kommentar