Helkarsbild-tråden
Kollaps
X
-
-
Tack för de goa kommentarena, kul att ni gillar detta med!
Det Btn Amazonas slimline, mycket snygg tycker jag
Jag gillar ju apistogramma och de gillar lågt ph-värde så jag kör med shrimpsoil i detta karet för denna är naturligt ph-sänkande, så vi får se hur det går och om det funkar.
I den snedställda slimlinen som är på kortsidan så är det en filterkammare och sen är det bottenfilter med som har skjutits in i kammaren. Allt för att få en så bra filtrering som möjligt och sen kör jag med två små pumphuvuden för att det inte skall bli för kraftigt cirkulation.
Vattnet blir te-färgat och sen sänks ph-t litegranna.Senast redigerad av PiaJo; 13 May 2012, 09:34.----------------------------------
/PIAKommentar
-
Kanonfint kar Pia! Du har ett fantastiskt öga för inredning, och skejpar väldigt smakfullt med subtila detaljer som tar ett tag att upptäcka - och detta bara genom att titta på bilden. Jag kan tänka mig att karet är mäktigt så det räcker i verkligheten!
Vi har ju snackat inredning väldigt mycket, du och jag, Pia, speciellt de här "löviga" apistokaren. Jag kommer ihåg när vi såg Apisto-showen i Tyskland i höstas, där de inrett många kar på just sådant sätt som du visar med ditt nya fina kar!
Jag drar in två bilder också.Kommentar
-
Tack Mats!
Ja, visst var de karen på mässan underbara
Dina kar är såå fina, väntar med spänning på nästa projekt----------------------------------
/PIAKommentar
-
Karen i Tyskland var verkligen sköna och fick en att tänka till, flera varv.
Ja, nu är det inte långt från absolut torrdocka... sedan blir det stort och härligt bygge av kar i stugan!
(sorry för OT i tråden - nu skall jag inte störa mer!)Kommentar
-
Det är lugnt. Allt dom har med burkar med vatten i som har möjlighet att hålla liv i form av fisk passar utmärkt.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
-
Assnyggt! Vad är det för bakgrund?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Grymt snygga stenar du lyckats hitta också, ser precis ut som de trillat av bakgrunden och ner i karet!Mvh
//AlfKommentar
-
Tropheus VF kasakalawe
Kommentar
-
Wow, ciklidus! Det är inte så ofta man ser kar med tänket att integrera bakgrunden i övrig inredning - Fasen, det där har du gjort riktigt bra - toppensnyggt! Som AffeAlien säger; det är läckert att du har fått till det så att det ser ut som stenarna har ramlat av bakrunden och ner på sanden!
Jag slänger in några bilder (i den inledande inredningsfasen) på ett 960-Tanganyika-kar jag hade för några år sedan - med just samma inredningstanke som ciklidus kör på.
Senast redigerad av Mats Bryzell; 18 May 2012, 12:43.Kommentar
-
Kommentar