If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag tycker det är snyggt med en rak bakgrund klart bättre än en plansch. Du skulle kunna hälla i ett tjog rötter och stenar om du vill i det akvariet så får du en ännu mer spännande tank.
Du vet att du kan posta bilder direkt i tråden om du vill, utan medlemskap.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Just, just, det står rivulatus och inte Rivulus... kontaminasammanblandade det hela!! rivulatus håller inte till under täckglasen, Rivulus kan göra det.
Jag tycker det är snyggt med en rak bakgrund klart bättre än en plansch. Du skulle kunna hälla i ett tjog rötter och stenar om du vill i det akvariet så får du en ännu mer spännande tank.
Du vet att du kan posta bilder direkt i tråden om du vill, utan medlemskap.
Tack!
Jag kommer sätta i fler rötter med tiden och kanske riva ut växterna för att göra det till ett svartvattenkar (Lite för "rent" utseende just nu).
Mvh Simon
Snygga burkar HåE, men jag fastnar alldeles extra för den andra. Häftig bakgrund, vad är det för nån? Har du hittat stenar som matchar så perfekt eller är allt del av bakgrunden?
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Lite kritik..Både ljuset och backgrunden känns för "mörkt" Malawi-Ciklider lever emot en vitare/lusare form av omgivning . Jag säger inte att det e kasst, men heller inte i mitt tycke ;-)
-Sjäva miljön assosierar till Amazons ,eller dyl, Men fiskarna tillhör "ljuset"
Lite kritik..Både ljuset och backgrunden känns för "mörkt" Malawi-Ciklider lever emot en vitare/lusare form av omgivning . Jag säger inte att det e kasst, men heller inte i mitt tycke ;-)
Snygga burkar HåE, men jag fastnar alldeles extra för den andra. Häftig bakgrund, vad är det för nån? Har du hittat stenar som matchar så perfekt eller är allt del av bakgrunden?
Tackar DaRe! Bakgrunden kommer från polska aquaszut och som du säger så matchar stenarna väldigt bra bakgrunden färgmässigt.
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.
Karen är ljusare i verkligheten än på bilderna. Bilden på 400 liters karet är också tagen när det var extremt mycke alger på modulerna. Karet ser mer ut som den här gamla bilden efter en rengöring för en vecka sedan.
Hur många gånger har du dykt i malawisjön om man får fråga? Det beror ju på vilket djup fiskarna lever i naturen, från 1m till 40m och på 40m djup är det inte så här ljust som på fotona kan jag garantera dig.
Kommentar