Svartvatten projekt
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Innan jag la av var jag sugen på Luelingi, men jag lyckades aldrig hitta någon. Vad har du för tankar?Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Lägges rapport
Japp, lite tid har gått. Tyckte det var dags med lite fisk så jag bytte 50% av vattnet
och släppte i ett stim rosentetror. De såg lite hängiga ut dagen efter så jag bytte byte 50 % till, dagen efter var de döda (kanske inte den lämpligaste tetran för detta projekt, någon som har koll?). Hade i några plantor "pista" även de dog på två dagar. Under skattade nog detta lite.
Kommer nu låta akvariet rulla på ett halv år utan fisk för att låta inledningen laka ur.
Så lite positivt. Tycker själv det är skitsnyggt! Torvbakgrunden håller ihop perfekt.
Vattnet är klart helt utan grumlingar men är ganska svagt brunt.
Ingen tillstymmelse till alger, lite mossa hängde med en rot och ser ut att ta sej.
Sammanfattningsvis så här långt. Akvariet pryder sin plats i hemmet, men vist skulle det vara kul med något som simmade lite.Kommentar
-
Väldigt snyggt akvarium du har men varför inte köra ett gäng kardinaltetetra? Kör själv ett 222 kar med svartvatten med en massa kardinaler det funkar kanon dom leker tom iblandKommentar
-
Ser snyggt ut, kan de ha torskat dit pga av lågt pH? Vad har du för vattenvärden nu?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Vad bytte du med för vatten? Med väldigt lågt pH kan det vara vanskligt att byta större mängder vatten, särskilt om det nya vattnet har högre pH.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Så du hade runt 4 och pytsade i 6.5-7 ungefär? Hur länge hann tetrorna gå där? Hur koppade du in dem, byta kar från 6.5 till 4 kräver ju en del gällande inkoppning?Kommentar
-
Kommentar
Kommentar