If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Stort tack till alla för en jättebra auktion. Det var inte den största MAF auktionen genom tiderna men definitivt den bästa. Allt flöt på mycket bra, lokalen var utmärkt etc.
Jag tyckte jag fyndade stort:
- 4 Geophagus "red head Tapajos" 150:-
- 4 Hantelciklid "red shoulder" F1 70:-
- 5 Corydoras concolor 160:-
- 5 Corydoras concolor 160:-
- 7 små guldsömciklid yngel 30:-
+3 påsar växter a 30:- st.
De fiskar jag var mest intresserade av gick för löjligt låga priser medan det generellt var rätt bra priser på mycket annat. Jag längtar redan till nästa år och då har jag kanske något med till försäljning också.
Håller med ovanstående om hur det var arrangerat. Dessvärre så skena det som jag var intresserad av iväg i pris. Men så är det. Gjorde ändå lite fynd som jag är nöjd med, ser fram emot nästa auktion och utställningen i november.
En kanondag i Malmö. Fick sålt alla min poster och inte så mycket med hem bara en 1 hanne o tre honor av Xiphophorus nezahualcoyotl. Sedan blev det en bok Aquarium fishes of the world 1019 sidor akvarielitteratur för 70 spänn
Stort tack till MAF för en väl genomförd auktion! Jag tog några bilder från auktionen som finns att beskåda på Ciklidvännernas hemsida/blogg: http://www.blogg.ciklidvannerna.se/ Tyvärr missade jag ta en bild på det digra långbordet med auktionsgods, men jag kan intyga att det fanns massor, massor att lägga bud på.
Nu är alla försäljningsresultat uppladdade till servern. Logga in som vanligt, så kan du nu på fliken 'Resultat' se precis vad ditt gods gick för. Om du inte stannade kvar till auktionen var slut för att hämta ut dina pengar så kan du göra det på vårt MAF-möte på torsdag. Om du inte kan infinna dig där kontakta vår kassör.
Till nästa år är målet att även registreringen av försäljningspris skall ske on-line, så att databasen uppdateras i realtid. Då kommer även hantering av kvitton och pengautbetalning efter auktionen att gå ännu smidigare, istället som nu halvmanuellt uträknat i excel.
Sist men inte minst, tack för att ni bidrog till att göra auktionen till en succé!
Kommentar