Jerkas Malawi

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jerka_R
    Användare
    • February 2011
    • 31

Ursprungligen postat av Erik Österlund
    Riktigt fin P. taeniolatus! Har du honor till den också eller?
    Ja, jag har inte riktigt helt koll på hur många. 3-4 st är jag ganska säker på. Någon verkar vara en tryckt hanne och ett ett par är jag osäker på om det är rätt art. Jag kanske skulle lägga upp lite bilder så ni kan avgöra det

Ursprungligen postat av Wilhelm
    Tycker att det blev jättefina bilder!

Kolla Zaphis gratis fotokurs!
    http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=63116
    Helt klockrent. Stort tack för denna länk.

Ursprungligen postat av Tulle89
    Haha anä varken avundsjuk på dina fiskar eller din nya kamera.... *sarkasm*

Grymma bilder för att inte behärska (enligt dig själv varjefall) kameran än
    Tack för det, även en blind fisk hittar en pellets ibland. Jag har åtminstone 15 års yrkesbakgrund med fotografiska bilder så jag kanske kan se vad som är en bra bild.

Kameran känns klockren för mig. Den marknadsförs som en nybörjarkamera. Det finns inbyggda guider som ställer in den efter vad jag vill uppnå, det ingår en liten "fotoskola" eller åtminstone en föreläsning på olika orter i Sverige osv. Den filmar dessutom i full hd om man vill det.
    Känns som jag jobbar på Nikon men det gör jag inte Problemet är bara att det finns massor av saker jag vill ha nu. Typ objektiv, externa blixtar osv. Det är inga problem att göra av med pengar om man vill och har.

Jag sneglar lite på de öronmärkta pengarna som skall gå till köket. Men om jag nallar där så kommer mina nästa bilder visa världen ur en hemlös snubbes perspektiv.
    Blåbär bland alger nu åter hos www.reden.se

Kommentar

• Erik Österlund
      Användare
      • January 2005
      • 3788

Lägg pengarna på nya firrar och burkar istället

Kommentar

• Jerka_R
        Användare
        • February 2011
        • 31

Så, det har varit lite lugnt i min tråd några dagar. Det betyder inte att jag varit overksam. Tvärtom, jag har gjort en hemsida som fortsättning på min gamla jerka.nu Blåbär bland alger eller akvaristik i realtid som jag döpte om den till när jag inte längre kände mig som ett blåbär. (Nu har jag med all rätt återtagit det gamla namnet.)

Kom gärna och kolla vetja. Alla mina gamla artiklar finns upplagda. En bunt bilder och lite info om vad som finns i och utanför burken. Jag räknar inte med samma sjuka besöksantal som förr men jag vore glad om åtminstone någon av er tog er tid...
        www.reden.se är adressen. (Jag har bara hunnit kolla med chrome och Mac så om något ser fel ut så får ni gärna berätta det)

Trevlig resa.

Kommentar

• Jerka_R
          Användare
          • February 2011
          • 31

Vad är det här för fisk?

Den dök plötsligt upp med detta utseende och försvann efter den lekt av en hona? Så skumt. Jag har skrivit lite mer utförligt på www.reden.se

Kommentar

• Tony
            Användare
            • April 2002
            • 4594

Jag skulle sätta mina pengar på att det där är en Dimidiochromis, men vinkeln kanske luras.
            Tony Englund

Kommentar

• Jerka_R
              Användare
              • February 2011
              • 31

Jag skall se om han dyker upp igen så skall jag ta ett nytt foto. Men det kollar jag på lite bilder så ser det ut som att du kan ha rätt. I så fall stämmer inte det riktigt vad jag trodde jag hade i burken.

Tack för hjälpen!

Kommentar

• Jerka_R
                Användare
                • February 2011
                • 31

Nytt objektiv Tamron 18-200 provades.

Kommentar

• DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

Riktigt bra foton, det blir tuffare i fototävlingen kan man tänka!

Är det icebergi den heter med vit rand på huvudet och bakåt?
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Tulle89
                    Användare
                    • August 2006
                    • 239

Ursprungligen postat av DRE
                    Haha aadu! Nu är man ju chanslös med sin långzoomare i tävlingar Eller ja det har man väl varit hela tiden
                    Med Vänliga Hälsningar Tulle

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

Kommentar

• DaRe
                      NCS Medlem
                      • September 2009
                      • 22830

Ursprungligen postat av Tulle89
                      Haha aadu! Nu är man ju chanslös med sin långzoomare i tävlingar Eller ja det har man väl varit hela tiden
                      dito
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Jerka_R
                        Användare
                        • February 2011
                        • 31

Ursprungligen postat av DRE

Är det icebergi den heter med vit rand på huvudet och bakåt?
                        Tack! Det är mycket fina bilder i tävlingarna har jag sett. Det blir nog svårt att hävda sig där men övning ger färdighet och jag kommer skicka in bidrag så fort jag pröjsat medlemskapet.

Färgerna kommer från en kombination av fiskarna, 250w mh och ett blåaktigt rör i framkant på karet som säkert hjälper till en del. Dom ser ut så här i akvariet. Det är overkligt att något kan ha en sådan här färg utan sladd eller batterier.

Ja, denna variant med "vita pannan" kallas iceberg och härstammar från de södra delarna av sjön har jag läst någonstans.

Kommentar

Arbetssätt...