Earth Hour 26.3.2011

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Norrland
    Användare
    • December 2009
    • 557

Nej du Ola Svensson. Jorden blir varmare och kallare om vart annat. Detta lärde vi oss trean.
    Du blandar så många ideer och teorier under ett o samma tak - Man Made Global Warming. “Land höjningar, flyktingar, översvammningar, Amerikaner, koldioxid” Pust! Du låter snart som en klimat Evangelist! Snart ska vi väl skylla på Cro-Magnon att Pleistocene Ice Age tinade? Kliv du av din höga häst. Tusentals klimat forskare och miljontals individer ratar teorin du tror på.

Tänka sig att Al Gore, manen som förlorade mot Bush, ska rädda oss från Solen? Inget blir mer komiskt. Det innebär ju inte heller att vi som ratar Al Gore gillar avgaser. Men det förstår dom flesta utan en PowerPoint presentation.
    Senast redigerad av Norrland; 21 March 2011, 13:53.
    Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

Kommentar

• Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

Ursprungligen postat av Norrland
      Nej du Ola Svensson. Jorden blir varmare och kallare om vart annat. Detta lärde vi oss trean.
      Du blandar så många ideer och teorier under ett o samma tak - Man Made Global Warming. “Land höjningar, flyktingar, översvammningar, Amerikaner, koldioxid” Pust! Du låter snart som en klimat Evangelist! Snart ska vi väl skylla på Cro-Magnon att Pleistocene Ice Age tinade? Kliv du av din höga häst. Tusentals klimat forskare och miljontals individer ratar din teori.
      Al Gore, manen som förlorade mot Bush, ska rädda oss från Solen. Inget blir mer komiskt.
      Det sagt. Vi som inte tror på vad Al Gore säger gillar naturligt vis inte avgaser. Men det förstår dom flesta utan en PowerPoint presentation.
      Det finns mer än en orsak till att vi bör minska användandet av fossila bränslen. Detta är inte att blanda. Att en temperaturökning skulle få effekter på mer än ett område är inte heller det att blanda.

Det är en falsk bild av forskarvärlden att påstå att det finns ett motstånd mot hypotesen att ökad koldioxidhalt skulle kunna leda till ökad temperatur.
      Senast redigerad av Ola Svensson; 21 March 2011, 13:50.
      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• jarinen
        Användare
        • April 2003
        • 1888

Låt oss säga att exempelvis några kolosser som Braviken här på min ort (enorm energislukare, pappersbruk) tog beslut att släcka ned denna dag, ja då skulle nog jag vakna till nästa år och känna att det är en mening med det hela.

Den här typen av symbolhandlingar gör väl varken från eller till annat än för de deltagandes samveten.

Mvh Jari

Kommentar

• Norrland
          Användare
          • December 2009
          • 557

Ursprungligen postat av Ola Svensson
          Det finns mer än en orsak till att vi bör minska användandet av fossila bränslen. Detta är inte att blanda. Att en temperaturökning skulle få effekter på mer än ett område är inte heller det att blanda.

Det är en falsk bild av forskarvärlden att påstå att det finns ett motstånd mot hypotesen att ökad koldioxidhalt skulle kunna leda till ökad temperatur.
          Ok.
          Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

Kommentar

• Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

Ursprungligen postat av jarinen
            Den här typen av symbolhandlingar gör väl varken från eller till annat än för de deltagandes samveten.
            För varje år som manifestationen genomförs, ju mer uppmärksammad blir den. Klimathotet diskuteras i medier, skolor, på arbetsplatser, ja till och med i ciklidforum. Så visst fyller Earth Hour sitt syfte.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Norrland
              Användare
              • December 2009
              • 557

Ursprungligen postat av DRE
              Lite avvikning, just detta med straffskatt på stora bilar förstår jag inte alls faktiskt. Vad gynnar miljön där.
              Det är i taxeringen och kontrollet intresset ligger. Inte miljön. Centraliserade beslut fattande av 'utvalda' individer som sitter i UN? Nej tack! Alldeles for CCCP i min smak.

Kommentar

• Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

Ursprungligen postat av Norrland
                Ok.
                Starkt motstånd menade jag förstås. Det finns alltid exempel forskare som inte håller med oavsett ämne http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...global_warming

Den här bjuder jag också på. Jag är övertygad om att du gillar den http://gt.expressen.se/nyheter/1.218...-al-pa-tomgang
                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Norrland
                  Användare
                  • December 2009
                  • 557

Jag gillar varken Al Gore eller avgaser.
                  Listan saknar över 3000 namn.

Kommentar

• Micke
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9579

Ett intressant debattinlägg i ämnet:
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

Arbetssätt...