Aphyocharax rathbuni ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem

• November 2005
    • 1296

Aphyocharax rathbuni ?

Satt o slökollade på Nols lagerlista och hittade då denna tetra, Aphyocharax rathbuni . Har alldrig hört talas om denna men gogglade lite och den är ju riktigt snygg, någon som har denna ???,Vore kul att veta hur den är.
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Ursprungligen postat av HåkanM
    Satt o slökollade på Nols lagerlista och hittade då denna tetra, Aphyocharax rathbuni . Har alldrig hört talas om denna men gogglade lite och den är ju riktigt snygg, någon som har denna ???,Vore kul att veta hur den är.
    Jag har haft Aphyocharax paraguayensis och det är nog den aggressivaste fisken jag haft alla kategorier! Helt otrolig. Som en Pundamilia som snedtänt på anabola och vil äga hela akvariet själv. Det ser rätt kul ut när en fisk på 3 cm spöar skiten ur en Chromidotilapia på 15 cm. De beter sig som en dvärgform av Exodon paradoxus.

Ja ja... Firren är inte helt ovanlig och då kan den inte vara lika hopplös som sin släkting. Har den bara en bråkdel av bit i allt du ser och helst en artfrände så blir det rätt kul med ett stim.
    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• zenon
      Användare
      • September 2009
      • 168

Rathbunin är helt fredlig och gör ingen skada. Ingen fenbitare eller liknande heller. Lite som en neontetra men betydligt robustare och kvickare. I denna gamla film dyker de upp på ett par ställen. En mycket trevlig och vacker fisk enligt mig! Cirka 1:50 in i filmen är det ett försök till filmåkning efter de små gynnarna...

Senast redigerad av zenon; 28 February 2011, 19:46.

Kommentar

• Hockepocke
        Användare
        • February 2011
        • 72

Gå in här om ni vill se det utan hack.

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Ursprungligen postat av zenon
          Rathbunin är helt fredlig och gör ingen skada. Ingen fenbitare eller liknande heller. Lite som en neontetra men betydligt robustare och kvickare. I denna gamla film dyker de upp på ett par ställen. En mycket trevlig och vacker fisk enligt mig! Cirka 1:50 in i filmen är det ett försök till filmåkning efter de små gynnarna...

Det verkar helt klart ha lite av det jag gillar hos Aphyocharax paraguayensis men inget av det jag ogillar!
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...