Grymma fenstrålar på den, ja du hade verkligen vackra jordätare!
Jordätartråden 2011
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag och några polare har snackat lite nu. Vi är väldigt säkra på winemilleri tills någon övertygat mig så klubbar jag för winemilleri. Trotts linjerna på stjärtfenan.Kommentar
-
Kommentar
-
-
-
Snyggt akvarium!! Härliga firrar!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Guianacaror är mina favoritciklider. Så när jag idag sprang på Guianacara cf. owroewefi på Akvarievalvet, så la jag vantarna på alla sex stycken (som fanns kvar) Ska försöka ta bilder, men det blir inte jättebra kvalite med mobilkameran.
Ja, så nu har man två arter GuianacaraMina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
-
Härligt! Grattis till några toppenciklider! Bilder ser jag verkligen fram emot.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Ett par suddiga bilder på Guianacara cf. owroewefi Creek Margot. Har läst på lite om dessa nu. cf. kommer nog av att man säger att det finns två varianter av owroewefi, en närmare kusten och den andra längre in i landet. Min är den förstnämnda och ska ligga vid floden Maroni. Har dock inte hittat fångstplatsen på nån karta än. De är ännu små, men de verkar trivas så det ska bli spännande att se vad det blir av dem.Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
-
Ojojoj, spännande.
Riktigt fina också. Jag var på lagret och fixade med Ciklidbladet idag och de hade försökt beställa dessa men de var slut. Hade varit kul att se dem live.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Här händer det för lite... Så jag postar en nytagen bild på mina G. cf. owroewefi. De har kommit väl till rätta. Två par har mutat in revir. De får då svarta markeringar på hakan, som man kan se på bilden.
Tycker de redan visar lektendenser men den största är nog bara 5,5 cm. Sen har jag ytterligare två som jag också tror kan vara ett par, men de visar inte det svarta på "hakan". Det är en hona på bilden.Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
-
Ljuvlilgt. Vad jag förstått så färgar de ut med svart som ett tecken på dominans och det skulle ju hänga ihop bra med att det fått till ett revir. Hur stora är de på första bilden?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Idag är de mellan 3,5-5,5. De har nog växt 0,5-1 cm sen jag skaffade dem. Ibland har jag även sett att läpparna blivit svarta. Ser häftigt ut! Ska försöka få en bild på det en annan dag. Finns en bild på hur det ser ut här
Männchen: Weibchen Beschreibung: Gattungsnamen artennamen ERSTBESCHREIBER, Jahr Guiancara owroewefi (Kullander & Nijssen, 1989) Synonyme: Keine bekannt, Gattungsnahme wurde früher als Acara und Aequidens geführt. Populärbezeichnung(en):…
Enligt den tyska sidan tyder det på att de är i lekstämning "Brutphase". Skulle vara förvånande om dessa små skulle vara på gång redan. Om det skulle bli så får jag snabbt köpa ett akvarie till ynglen...Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
Kommentar