Jordätartråden 2011

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Grymma fenstrålar på den, ja du hade verkligen vackra jordätare!
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Micke_720
      Användare
      • November 2003
      • 368

Ursprungligen postat av DaRe
      Grymma fenstrålar på den, ja du hade verkligen vackra jordätare!
      Hej
      De var riktigt rara..

Micke

Kommentar

• GöranE
        Användare
        • February 2009
        • 334

Ursprungligen postat av Micke_720
        Hej
        De var riktigt rara..

Micke
        Snygg firre! En gång jordätare. Alltid jordätare..
        om man inte har några för tillfället så finns tankarna där
        Jordätare är det som gäller..

Kommentar

• Gäst

Jag och några polare har snackat lite nu. Vi är väldigt säkra på winemilleri tills någon övertygat mig så klubbar jag för winemilleri. Trotts linjerna på stjärtfenan.

Kommentar

• GöranE
            Användare
            • February 2009
            • 334

Ursprungligen postat av Dev
            Jag och några polare har snackat lite nu. Vi är väldigt säkra på winemilleri tills någon övertygat mig så klubbar jag för winemilleri. Trotts linjerna på stjärtfenan.
            Tack för det och hjälpen..
            Jordätare är det som gäller..

Kommentar

• daniel ps
              Användare
              • January 2010
              • 148

min jordisar från Micke

Kommentar

• daniel ps
                Användare
                • January 2010
                • 148

Lite svårt att bra bilder med mobil kamrea
                Senast redigerad av daniel ps; 13 February 2012, 03:46.

Kommentar

• DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

Snyggt akvarium!! Härliga firrar!
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• Nicke SA
                    NCS Medlem
                    • January 2007
                    • 290

Guianacaror är mina favoritciklider. Så när jag idag sprang på Guianacara cf. owroewefi på Akvarievalvet, så la jag vantarna på alla sex stycken (som fanns kvar) Ska försöka ta bilder, men det blir inte jättebra kvalite med mobilkameran.
                    Ja, så nu har man två arter Guianacara
                    Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

Kommentar

• DaRe
                      NCS Medlem
                      • September 2009
                      • 22830

Härligt! Grattis till några toppenciklider! Bilder ser jag verkligen fram emot.

///David

Kommentar

• Nicke SA
                        NCS Medlem
                        • January 2007
                        • 290

Ett par suddiga bilder på Guianacara cf. owroewefi Creek Margot. Har läst på lite om dessa nu. cf. kommer nog av att man säger att det finns två varianter av owroewefi, en närmare kusten och den andra längre in i landet. Min är den förstnämnda och ska ligga vid floden Maroni. Har dock inte hittat fångstplatsen på nån karta än. De är ännu små, men de verkar trivas så det ska bli spännande att se vad det blir av dem.
                        Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

Kommentar

• DaRe
                          NCS Medlem
                          • September 2009
                          • 22830

Ojojoj, spännande.

Riktigt fina också. Jag var på lagret och fixade med Ciklidbladet idag och de hade försökt beställa dessa men de var slut. Hade varit kul att se dem live.

///David

Kommentar

• Nicke SA
                            NCS Medlem
                            • January 2007
                            • 290

Här händer det för lite... Så jag postar en nytagen bild på mina G. cf. owroewefi. De har kommit väl till rätta. Två par har mutat in revir. De får då svarta markeringar på hakan, som man kan se på bilden.
                            Tycker de redan visar lektendenser men den största är nog bara 5,5 cm. Sen har jag ytterligare två som jag också tror kan vara ett par, men de visar inte det svarta på "hakan". Det är en hona på bilden.

Kommentar

• DaRe
                              NCS Medlem
                              • September 2009
                              • 22830

Ljuvlilgt. Vad jag förstått så färgar de ut med svart som ett tecken på dominans och det skulle ju hänga ihop bra med att det fått till ett revir. Hur stora är de på första bilden?

///David

Kommentar

• Nicke SA
                                NCS Medlem
                                • January 2007
                                • 290

Idag är de mellan 3,5-5,5. De har nog växt 0,5-1 cm sen jag skaffade dem. Ibland har jag även sett att läpparna blivit svarta. Ser häftigt ut! Ska försöka få en bild på det en annan dag. Finns en bild på hur det ser ut här
                                Männchen: Weibchen Beschreibung: Gattungsnamen artennamen ERSTBESCHREIBER, Jahr Guiancara owroewefi (Kullander & Nijssen, 1989) Synonyme: Keine bekannt, Gattungsnahme wurde früher als Acara und Aequidens geführt. Populärbezeichnung(en):…

Enligt den tyska sidan tyder det på att de är i lekstämning "Brutphase". Skulle vara förvånande om dessa små skulle vara på gång redan. Om det skulle bli så får jag snabbt köpa ett akvarie till ynglen...

Kommentar

Arbetssätt...