Hör inte brokopondo till dom lite mindre? O jockes nya fisk e ju ca 20cm. Eller jag har fel där? Tror ff på abalios.
Jordätartråden 2011
Kollaps
X
-
-
-
Ja det kan det nog vara.
brokopokdo blir runt 16cmKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Hittade upphovs mannen till bilderna och han har en uppdatering:
Här ser det mycket väl ut som om det kan vara G. albalios
Där ser man att det är G. dicrozoster som ska ha y-formade vertikala linjer då förekommer det en hel del felaktiva diskussioner på nätet. Jag håller på olika sätt försöka få tag på Dean Hougen för att se om vi kan använda bilderna.
Annars får vi väl rita ihop egna. Någon som är duktig på att teckna, eller att rita i en dator?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Börjar bli riktigt sugen igen =) Har inte haft fisk på 3 månader nu pga flytt, och tidsbrist. Men flytten innebär många nya möjligheter... Återkommer framåt vårkanten, måste fly till värmen ett tag först! Fridens!Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Du hade väl S acuticeps eller hur? Var tog de vägen?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Tjena!
Har ett litet problem som ni förhoppningsvis kan hjälpa mig med. Det är så att jag i somras köpte 10 st Geophagus tapajos orange head från akvarieteknik och en kompis påpekade ikväll att det troligtvis inte är den sorten. Jag måste nog hålla med kompisen då dom inte är det minsta röda på skallen. Trodde det skulle komma senare...
Kollade lite i den här tråden och såg att Pelleh hade samma dilemma. Köpte dom ungefär samtidigt som han så jag misstänker att våra fiskar kommer från samma "batch"
Vad tror ni det kan vara för sort? Hoppas bilden duger annars får jag försöka ta nya kort.Kommentar
-
Tråkig historia som fick intresset att dala lite plus flytt m.m
Men S. Acuticepsen fick HiH och svarade inte på någon medicinering och sakteliga dog hela gruppen bort =( Sen tröttnade jag en del och gjorde mig av med all fisk. Nu är flytten avklarad och jag fick mig ett större akvarierum än innan Har börjar flytta in lite prylar där men kommer nog inte komma igång med något förrens till vårkanten.Senast redigerad av KuRtaN; 20 December 2011, 21:21.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Tjena!
Har ett litet problem som ni förhoppningsvis kan hjälpa mig med. Det är så att jag i somras köpte 10 st Geophagus tapajos orange head från akvarieteknik och en kompis påpekade ikväll att det troligtvis inte är den sorten. Jag måste nog hålla med kompisen då dom inte är det minsta röda på skallen. Trodde det skulle komma senare...
Kollade lite i den här tråden och såg att Pelleh hade samma dilemma. Köpte dom ungefär samtidigt som han så jag misstänker att våra fiskar kommer från samma "batch"
Vad tror ni det kan vara för sort? Hoppas bilden duger annars får jag försöka ta nya kort.Kommentar
-
Deffinitivt inte orange head.
Proximus kännetecknas av en jättestor sidofläck, randig stjärtfena och rödaktig färg bakom gälarna samt en liten svart fläck på gälens nederkant. Det ser man ju inte på dessa fiskar men på tex dessa bilder:
Jag har inget bättre förslag, jag tror inte denna art är beskriven.
Mvh
OlofKommentar
-
-
Nu är man äntligen hemma och kan avnjuta nyförvärven. Geophagus brachybranchus vart det 9 st F1or hur fina som hälst största hanen runt 15 cm. Har ett par Saijca ciklider hanen ca 5cm ser jäkla kul ut 5cm vs 15cm och 5cm vinner jäkla lugna och fina fiskar Geophagus brachybranchus rekomenderas starkt.Kommentar
-
Låter väldigt spännande, får man se lite bilder så piggar det upp en del i vintermörkretKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Här kommer lite bilder. Har en skit kamera men ni kanske ser vad det föreställer iaf. Helt underbara fiskar. Dem gör sig inte alls rättvisa i denna burk. Den snart har dem 1000L och simma i med bättre ljus.Kommentar
-
Snygga. Visste inte att de ha så mycket blått i sig, är den en effekt av blixten eller syns det i alla fall?
Ser ut att vara i bra storlek också.vet du könsfördelning?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar