Bara en kort fråga på sanden, eftersom jag har ett 1050 på mognad till nya jordätare. Jag har sand/grus, ca 2 mm, är det för grovt? Hoppas ni svarar nej annars får jag ett helvete och en massa ogjort arbete...
Jordätartråden 2011
Kollaps
X
-
-
Tror jag kör sand som är 0.2-1.5 och det fungerar så 2mm borde fungera.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
-
Gött! då är vi tre.. KuRtaN, SuperAquaMan och jag
Vad tror ni om att köra den 19/3??
Mitt förslag är ett Jordätarrally: Vi åker runt och kollar på varandras baljor, besöker eventuellt någon affär och tar en fika tillsammans.
Några andra förslag?
Flyttade lite fisk ut ur 840l litaren till 720litaren igår så nu går "bara" Orangeheaden(6st) och mina G.Rio Negro(6st), 4 diskusar+ ett stim på 30-35 corydoras i detta. Vill ha lek på mina fiskar nu!Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Har ju en bit till kusten men hänger gärna på iaf om det är okej?
Ska hålla tummarna för sig Göran!Kommentar
-
Alla jordätarnördar(även icke nördar) är välkomna.
Då var vi fyra:
KuRtaN, SuperAquaMan, EricH och jag
Tack Erich! Kan behövas. Har haft lektendenser på båda arterna men det har varit för mycket fisk i karet.Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Tjena !
undrar vilka växter som är tåliga till akvarie med jordätare ?
och med en del rötter..
Tips ??Kommentar
-
Men om jag ska säga de allra tåligaste jag har så är det anubias, Javaormbunke och jättevalisineria.Kommentar
-
Erich angående sanden: Ju finare sand du har desto mindre sliter det på jordätarnas fenor och fenstrålar. Speciellt vid lek kan dom slitas ner en del och speciellt om sanden är lite grövre. Julas blästersand funkar utmärkt!
lycka till!
Göran: torvar du vattnet något? det borde väl trigga iaf Rio negro?Kommentar
-
Har inte torvat vattnet ännu. Skall kanske testa? Har grejor hemma för att göra det.. Det fixar jag i helgen.. Bra ide..
Ä va f.. Jag gjorde det med en gång... :-)
Hade en färdig nätkasse med torv liggande..Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Hej Daniel! Skulle rekommendera att ha tex Anubias eller någon annan växt som man kan ha fastsatt på rötter. Mina jordätare är fenomenala på att suga bort sanden runt växternas rötter. Kan dock funka om du har etablerade växter som du skyddar med stenar eller annat som Irwin_fletch säger.
Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Erich angående sanden: Ju finare sand du har desto mindre sliter det på jordätarnas fenor och fenstrålar. Speciellt vid lek kan dom slitas ner en del och speciellt om sanden är lite grövre. Julas blästersand funkar utmärkt!
lycka till!
Göran: torvar du vattnet något? det borde väl trigga iaf Rio negro?Kommentar
-
Hej Daniel! Skulle rekommendera att ha tex Anubias eller någon annan växt som man kan ha fastsatt på rötter. Mina jordätare är fenomenala på att suga bort sanden runt växternas rötter. Kan dock funka om du har etablerade växter som du skyddar med stenar eller annat som Irwin_fletch säger.
ska ordna det med växterna under helgenKommentar
-
Kommentar
-
Här kommer en video jag tog på karet inatt efter jobbet. Det är lite överbefolkat nu men diskusarna kommer få en egen burk. En del fisk är mager pga en del behandlingar jag fått göra och hållt nere med maten. ha överseende med mitt flackande med kameran
och lite bilder, någon kanske kan rätta mig om det är Proximus?Kommentar
Kommentar