Jordätartråden 2011
Kollaps
X
-
-
Hmm, så nära med ändå så långt borta...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ganska säker på att jag har en lyckad lek på min G.Rio Negro. Dom har gått och hängt lite med hakan och gjort tuggrörelser och igår såg jag ett yngel som "trillade ur" munnen på en av dom och som sedan snappades upp igen direkt.
Återkommer med bilder när dom kommit ut på allvar..Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Kul att se. Jag kommer ingen vart med mina Oranmge heads. De tuggar i 10 dagar men inga yngel synes. Nu är burken lite tommare (hantlar flyttade) så kanske kommer jag attse något framöver. då de kanske hittar en yta att spotta i fred. Jag tror iofs jag måste minska gruppen från 9 till 4. Någon som är intresserad av 5st med åtminstone ett lekpar (även om de inte är så noggräknade med paren i min mening)?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Har inte ens fått mina Orangeheads att lägga ägg :-(.
Dom håller på och darrar mot varandra och svänger sig men några ägg blir det inte. Undrar om jag bara har hanar? Funderar på om jag skulle åka till Kent och köpa ett par garanterade honor? Han som är proffs borde kunna skilja dom åt??Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Har du bilder eller film så borde jag kunna bistå lite i alla fall.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Hane och hona.
Hanen är ca 9cm och honan ca 7cm.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Några andra firrar
Gymnogeophagus Gymnogenys "Rio Olimar" F1.
Hane och hona.Mvh Jocke
-
Gymnogeophagus Labiatus "Blue Yerbalito" F1. Trolig hane.Mvh Jocke
-
-
Riktigt härliga firrar. När du ger dig in i jordätarträsket så gör du det med eftertryck!
Kul med en del udda Gymnogeophagus ocksåKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Är gymnosarna från italien oxå?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
En kort och kanske dum fråga.
En av mina Heckelii står och "flämtar" och har gjort det i ett drygt dygn nu. Gälarna arbetar med så mycket som finns i stora snabba andetag, stänger aldrig munnen. Munnen har en rödare färg än på de andra. Simmar för övrigt helt okej men verkar mindre intresserad av mat. Kanske lite mer "stressfärger" än övriga i gruppen.
Har läst massa sidor om sjukdomar men det står helt still.. Någon som kan agera bollplank?
Mvh /EricKommentar
Kommentar