Tack för idag Göran och Mathias. Riktigt trevligt och riktigt fina kar ni har! Åkte allt tillbaka till Kent och köpte gäng ett Sterbai på vägen hem
Jordätartråden 2011
Kollaps
X
-
-
Sorry att jag inte kom! Det blev alldeles för sent igår när min far fyllde år och det blev kanske en whiskey för mycket. Ni är välkomna hem till mig vilken dag som helst iaf för att kolla på fisk och ta en kaffe.Kommentar
-
Sitter och drömmer om att lyckas få fram yngel på mina Heckelii och läser lite olika trådar. Hittade tillbaka till en sida som har den läckraste bild jag sett på dessa!
Kommentar
-
Sitter och drömmer om att lyckas få fram yngel på mina Heckelii och läser lite olika trådar. Hittade tillbaka till en sida som har den läckraste bild jag sett på dessa!
http://www.aquariumdomain.com/viewSp...lid.php?id=26#
Jäklar i min låda vilken bild! Ruggigt bra.
Har du hittat något matnyttigt från någon som lyckats få dom att leka?Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
-
Det låter på de flesta som att det är någon form av konstgjord tunnel som gäller. Krukor med olika lösningar(liggande eller stående med sand i? :s) eller pvc-rör Jag har inte fattat exakt vilken utformning på tunnel som skulle vara bäst.
Mata mycket och med levandefoder. Maskar ska tydligen vara en riktig höjdare!
Sen ska man höja tempen till uppemot 31-32 grader celcius i tre-fem dagar. Sen ska man göra ett 50% vattenbyte och sänka tempen igen till ner mot 25 grader i tre dagar och hålla på såhär för att simulera regnperioden. Vet inte vad konsekvenserna blir för växter eller andra invånare i karet faktiskt.
Är det någon som har läst något annat tar jag gärna emot mer info!
//EricKommentar
-
Svart att säga vad det är för kön efter den bilden. Normalt sett ar ju hanen alltid lite större, högre i kroppen,längre fenstrålar, mer färgglad osv. Jag har haft G.Bahia Red, som också tillhör Brasiliensis komplexet. Där var hanen markant större.
Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Ös på med mer bilder ishackan så kanske vi kan hjälpa dig...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
http://www.aquariumdomain.com/viewSp...lid.php?id=26#janKommentar
-
Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Hittade du något Göran? Skulle varit riktigt intressant att läsa! Har starka funderingar på att skaffa ett liknande projekt som du startade och bara köra Heckelii i ett kar.Senast redigerad av EricH; 23 March 2011, 17:18.Kommentar
-
Har letat som en galning i hela huset men inte fått tag i den. Ingen större ide att specialbeställa en tidning om man slarvar bort den ;-(
Jag skall dock fortsätta att leta..Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Kommentar
-
-
Skulle kunna tippa på hanne på första bilden och honor de andra två. Mest på grund av tendens till puckel på första och att det ser större ut.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar